سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین نمایشگاه تخصصی عکس سفره‌های حسینی با آثار جمعی از هنرمندان در محل خانه هنرمندان در حال برگزاری است.

به گزارش مهر، این نمایشگاه که از سوی این سایت به عنوان دبیرخانه دائمی مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی و با حمایت خانه هنرمندان ایران، به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین در نگارخانه میرمیران برپا خواهد شد، شامل 17 تابلو عکس در ابعاد 90 ×60 است که از بین 72 عکس منتخب و برگزیده مسابقات دو دوره گذشته عکاسی از سفره‌های حسینی توسط شورای هنری خانه هنرمندان ایران انتخاب شده‌اند.

موضوع این عکس‌ها به گوشه‌ای از آیین سوگواری ایرانیان در ایام محرم و صفر و نذورات ایشان به طور مشخص و اختصاصی می‌پردازند.

طراح و دبیر این نمایشگاه و مسابقات محمدصالح حجت الاسلامی است و داوری مسابقات مذکور را محمد مهدی رحیمیان، مجتبی آقایی، یدالله عبدی، حسین بهرامی، فرامرز عامل بردبار، مهدی سروری و مهدی توکلیان برعهده داشتند.

ابراهیم باقرلو، محمود بازدار، اکبر ترابی، مهدی جهانگیری، محمدصالح حجت الاسلامی، سید علی حسینی‌فر، رضا رادپور، سهیل زند آذر، حمید شعفی‌زاده، مرتضی صالحی، جواد عسگراوغلی، سید ابوالفضل عدل، داوود کهن ترابی، حسن قائدی، منصوره معتمدی و غلامحسین محبی از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است.

در روز اختتامیه این نمایشگاه نیز دو تن از خاطره‌نویسان منتخب سال‌های گذشته خاطره ارسالی خود را در جمع حاضرین می‌خوانند.

به زودی ضمن نمایش کلیه عکس‌های منتخب دوره‌های گذشته بر روی سایت لقمه، فراخوان چهارمین دوره مسابقات عکاسی از سفره‌های حسینی از سوی این دبیرخانه نیز منتشر می‌شود.

 

کد خبر 152563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز