همشهری آنلاین: مشاور رئیس‌جمهور اختصاص عنوان قرآن در اولین روز از هفته کتاب را بهانه‌ای برای ایجاد وحدت رویه میان ناشران قرآنی دانست و گفت: وحدت رویه از اولویت‌های نشر قرآن است و نامگذاری قرآن در اولین روز از هفته کتاب به ایجاد وحدت رویه میان ناشران کمک بسیاری می‌کند.

قرآن

علی زارعی نجفدری، مشاور رئیس جمهور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: اساس مکتب حیات‌بخش اسلام، قرآن کریم است و هر حرکتی را که با عنوان قرآن آغاز ‌کنیم، خیر و برکت در آن بسیار است.

وی افزود: اختصاص عنوان قرآن در اولین روز از هفته کتاب بهانه‌ای است تا به موضوع قرآن بیشتر پرداخته شود.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدم نامگذاری تنها کافی نیست و باید وارد مباحث قرآن کریم شویم. در بحث معارف قرآنی دست بسیار پری داریم، اما متأسفانه در انتشار و ترویج فرهنگ قرآنی فاصله بسیار داریم.

زارعی نجفدری اظهار کرد: متأسفانه ما در انتشار قرآن وحدت رویه نداریم؛ این درحالی است که وحدت رویه از اولویت‌های نشر قرآن در کشور بوده و لازم است به آن پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد وحدت رویه ضروری است که بخش دولتی در کنار بخش خصوصی و با تعامل یکدیگر بتوانند اقدامات مؤثر را انجام دهند، چرا که ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد. 

کد خبر 151026
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز