همشهری آنلاین: یک کارشناس سیاسی به پرس تی‌وی گفت، اگر اسرائیل و آمریکا به ایران حمله کنند، تهران مشروعا و قطعا به شدت به این حمله پاسخ می‌گوید.

دکتر سید محمد مرندی

دکتر محمد مرندی کارشناس سیاسی گفت: اگر اسرائیل به ایران حمله کند، تهران قطعا به شدت پاسخ خواهد گفت و این اسرائیلی‌ها خواهند بود که بسیار شدیدتر از ایران آسیب خواهند دید.

وی تصریح کرد: اسرائیل دشمن مشترک مردم منطقه است و مردم منطقه اسرائیل را دولتی آپارتاید و نژادپرست می‌خوانند.

مرندی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله اسرائیل و آمریکا به ایران گفت: اگر سیاست‌مداران آمریکایی به روش احمقانه‌شان ادامه دهند، هر اتفاقی ممکن است روی دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که آمریکا ضعیف و ضعیف‌تر شده است، گفت، اگر آمریکا به مردم ایران آسیب برساند، به راحتی نمی‌تواند از منطقه فرار کند.

مرندی تصریح کرد: از سوی دیگر ایرانی‌ها با وجود تحریم‌ها، بی‌عدالتی‌ها، خصومت‌ها و تهدیدهای دائمی، بسیار قدرتمندتر شده است.

اظهارات مرندی در حالی مطرح شد که یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جدید درباره پرونده اتمی ایران را به اعضای این آژانس تقدیم کرد که در این گزارش ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های اتمی متهم کرده است.

آمریکا و متحدانش ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های اتمی متهم می‌کنند و از این ادعاها به عنوان بهانه‌ای برای افزایش فشارها به شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال دور چهارم تحریم‌ها علیه تهران استفاده کردند.

این در حالی است که تهران همیشه ادعاهای غرب درباره تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های اتمی را رد کرده و به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی)، حق خود می‌داند که به فن‌آوری اتمی با اهداف صلح آمیز دست یابد.

کد خبر 150883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز