همشهری آنلاین: 50 هزار نمایشگاه کتاب 23 آبان در نخستین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی در50 هزار مدرسه کشور برگزار می‌شود.

مدیر موسسه منادی تربیت (وابسته به معاونت پرورشی آموزش و پرورش) در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: در چهاردهمین دوره از برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه کشور، حدود 12 هزار عنوان کتاب از آثار 450 ناشر دولتی و خصوصی عرضه می‌شود.

یعقوبی‌فر گفت: حدود چهار هزار عنوان از این کتب مربوط به دوره تحصیلی ابتدائی، 3800 عنوان مربوط به دوره راهنمایی و چهار هزار عنوان مربوط به دوره متوسطه است.

وی افزود: براساس تفاهم نامه امضا شده میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موسسه منادی تربیت، چهار میلیارد تومان برای خرید کتاب‌های مورد نیاز این نمایشگاه‌ها از ناشران دولتی و خصوصی اختصاص یافته است.

یعقوبی‌فر با اعلام آمادگی برای برگزاری این نمایشگاه‌ها از آغاز ارسال کتب درخواستی به استان‌ها خبر داد و اضافه کرد: امروز کتب سفارش شده استان‌های آذربایجان شرقی و قزوین ارسال می‌شود.

وی گفت: کتب درخواستی اصفهان، آذربایجان شرقی فردا، کتب مورد نیاز مازندران، گیلان و زنجان پس فردا و کتب درخواستی دیگر استان‌ها تا 23 آبان به تدریج به این استان‌ها ارسال می‌شود.

یعقوبی‌فر افزود: بخشی از آثار این نمایشگاه، برای تجهیز کتابخانه های مدارس به مدیران مراکز آموزشی و بخش دیگر به دانش‌آموزان عرضه می‌شود.

در این نمایشگاه‌ها، تازه‌های نشر سال‌های 88 تا 90 با 20 درصد تخفیف عرضه خواهد شد.

کد خبر 150788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز