گروه ادب و هنر: رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه از حضور 80 ناشر با بیش از 6500 عنوان کتاب در دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خبر داد.


سردار احمد حق‌طلب که روز گذشته در نشست خبری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس سخن می‌گفت، درباره نمایشگاه سال گذشته که در اصفهان برگزار شد نیز گفت: در جمع بندی نمایشگاه سال گذشته متوجه شدیم که این نمایشگاه می‌تواند مستمر باشد و در همین راستا دومین نمایشگاه را در سال‌جاری با تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوم مهرماه در مشهد مقدس برپا می‌کنیم.

آنطور که حق‌طلب اعلام کرد، قرار است در نمایشگاه امسال حدود 40 تا 50 درصد تخفیف درنظر گرفته شود که برای اجرایش، ناشران و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دست به دست هم داده‌اند. حق‌طلب همین طور از راه‌اندازی نمایشگاه‌های کتاب استانی دفاع مقدس همزمان با برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب در 30 استان کشور خبر داد و گفت: در حاشیه برنامه‌های جنبی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سال‌جاری نیز شاهد نمایشگاه‌های کتاب خواهیم بود. اما علاوه بر حق‌طلب، در این نشست نماینده معاونت فرهنگی ارشاد نیز حضور داشت و توضیحاتی ارائه کرد. محمد صفری گفت: نمایشگاه سال گذشته به تمام اهداف درنظر گرفته شده دست یافت و 219 میلیون تومان کتاب از طریق بن‌کارت‌های اهدایی معاونت فرهنگی توسط مردم خریداری شد. همچنین مراحل تاسیس انجمن ناشران دفاع مقدس نیز نهایی شد.

صفری ادامه داد: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس درنظر دارد تا رفته رفته شرایطی را فراهم کند تا این نمایشگاه نیز توسط تشکل‌های خصوصی نشر در معرض برگزاری قرار بگیرد و از سوی دیگر شرایط رقابت میان نویسندگان و ناشران ایجاد کرده و محلی را برای تعامل میان ناشران و نویسندگان این عرصه فراهم کند. به گفته صفری، نمایشگاه سال‌جاری در فضایی به وسعت 2500 متر مربع در 110 غرفه و با حضور 50 ناشر خصوصی و 30 ناشر دولتی در دست برگزاری است که این حضور نسبت به سال گذشته با رشد 15 درصدی نیز همراه بوده است. همچنین معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در سال‌جاری نیز دو و نیم میلیارد ریال بن‌کارت الکترونیکی خرید کتاب را برای این نمایشگاه تدارک دیده است که به تناسب میان افراد عادی بازدید‌کننده از نمایشگاه و دانشجویان و طلاب توزیع می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه امسال، افزودن بخش کودک و نوجوان است که در آن کتاب‌های مخصوص این گروه سنی عرضه می‌شود. همین‌طور می‌توان به برگزاری رزمایش در محل برپایی نمایشگاه، ارائه نرم‌افزار‌های تولید شده در حوزه دفاع مقدس، ارائه محصولات فکری فرهنگی و غرفه ویژه ارائه آثار با موضوع بیداری اسلامی و جنگ نرم و فتنه‌88 اشاره کرد. نمایشگاه ساعت 16 روز سوم مهرماه با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد و تا دهم مهر نیز به کار خود ادامه خواهد داد. علاقه‌مندان به حضور در آن می‌توانند هر روز از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 21 به محل مجتمع آیه‌ها در مشهد مقدس مراجعه کنند.

کد خبر 145997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز