گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به احداث باغ کتاب و بهره‌برداری از مجموعه شهرآفتاب تا 2 سال آینده، گفت:

ساخت مکان جدیدی در شهر پرند برای نمایشگاه کتاب توسط دولت ضرورتی ندارد و اگر دولت محترم پولی برای ساخت نمایشگاه دارد، به شهرداری کمک کند تا مجموعه شهرآفتاب که سه برابر نمایشگاه بین‌المللی فعلی تهران است، سریع‌تر ساخته شود.
این سخنان محمدهادی ایازی در واکنش به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در نخستین روز برگزاری نمایشگاه و در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت خبر از احداث نمایشگاه کتاب در پارک جنگلی چیتگر داده بود.

محمد حسینی از آمادگی وزارت ارشاد برای ساخت نمایشگاه کتاب در پارک چیتگر خبر داده و گفته بود: منطقه چیتگر از بخت بالایی برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران، در دوره بعدی برخوردار است. این اظهارات وزیر بی‌پاسخ نماند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در واکنش به این سخنان گفت: اینکه فضای سبز و تفریحی شهروندان تبدیل به نمایشگاه شود و آیا فضای خالی برای انتقال درختان این منطقه وجود دارد یا درختان برای احداث نمایشگاه قطع می‌شوند نیازمند بررسی بیشتر است.

از طرفی روز گذشته سخنگوی شهرداری تهران درخصوص پیشنهاد وزارت ارشاد درخصوص ساخت نمایشگاه، اظهار کرد: براساس آنچه در اخبار آمده است، وزیر محترم ارشاد نامه‌ای را به ریاست‌جمهوری نوشته و خواستار شده‌اند تا 50 هکتار زمین برای احداث نمایشگاه در اختیارشان قرار گیرد. ایازی با اشاره به ساخت باغ کتاب در اراضی عباس آباد افزود: شهرداری مکانی را در اراضی عباس آباد در حال ساخت دارد که دارای 63 هزار متر مربع زیربنا و 32 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی است که هم‌اکنون با 72 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم شهریور ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

ایازی با اشاره به احداث مجموعه شهر آفتاب نیز گفت: مجموعه شهر آفتاب در اراضی مجاور حرم حضرت امام (ره) نیز با 1.5میلیون متر مربع مساحت در حال ساخت است که فاز اول آن در سال 91 با فضای نمایشگاهی و فاز دوم آن در سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد. سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه اخبار دیگری نیز درخصوص اینکه دولت می‌خواهد نمایشگاهی با وسعت 3 میلیون متر مربع در شهر پرند احداث کند که زمان بندی آن را نیز خودشان اعلام خواهند کرد، افزود: با توجه به احداث باغ کتاب و بهره‌برداری از مجموعه در حال ساخت شهر‌آفتاب تا 2 سال آینده، به‌نظر می‌رسد اینکه دولت بخواهد مکان جدیدی در شهر پرند برای نمایشگاه کتاب احداث کند، ضرورتی نداشته باشد.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده درخصوص احداث نمایشگاه در پارک چیتگر، گفت: پارک چیتگر به‌عنوان ریه تنفس گاهی شهر تهران است و به همین دلیل نمی‌توان در آن ساخت و ساز و پارک را تبدیل به نمایشگاه کرد؛ چراکه این محدوده مشکلات زیست‌محیطی تهران را مرتفع می‌کند و دولت نیز می‌داند که نباید این کار انجام شود .

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه چه ضرورتی وجود دارد که فضاهای نمایشگاهی متعدد ساخته شود، گفت: اگر دولت محترم پولی دارد که می‌خواهد نمایشگاه بسازد به شهرداری کمک کند تا مجموعه شهر آفتاب که سه برابر نمایشگاه بین‌المللی فعلی تهران است، سریع‌تر ساخته شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 134627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز