همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با انتقاد ازعملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اخباری که پیرامون گزارش این آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز کشورمان منتشر شده، گفت: متاسفم کسی را در آژانس قرار داده‌اند که از خود اختیاری ندارد و چهار تا کاغذ به او می‌دهند که آن را به نام گزارش آژانس منتشر کند.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در همایش طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان، با انتقاد از سیاست‌های خصمانه‌ آمریکا علیه کشورمان یادآور شد: استکبار جهانی سوابق طولانی در ظلم و جنایت و تحقیر انسان‌ها دارد و اجازه‌ی شکوفایی استعدادهای انسان را نمی‌دهد.

 وی خاطرنشان کرد: امروز دولت آمریکا در راس استکبار است. دولتی که با گستاخی و پررویی 5 هزار بمب اتم دارد، آن‌وقت ایران را متهم می‌کند که به دنبال بمب است. ما جواب آنها را نمی‌دهیم؛ چرا که پاسخ روشن است و آنها چشم خود را بر حقیقت و اندیشه بسته‌اند و سعادت خود را در نابودی دیگران می‌بینند.

 احمدی‌نژاد افزود: چندی پیش دیداری با برخی از سرمایه‌داران آمریکایی داشتم. آنها از من درباره‌ علت به بن‌بست رسیدن خودشان می‌پرسیدند که من در جواب گفتم شما سود خود را در غارت دیگران می‌بینید و روزی خود را در بدبخت کردن دیگران جست‌وجو می‌کنید.

 رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: کل بودجه‌ انرژی اتمی ایران 250 میلیون دلار است؛ در حالی که اوباما تنها 81 میلیارد دلار برای بهسازی بمب‌های اتم آمریکا هزینه کرد، آن‌وقت ایران را خطرناک می‌نامند. ما اگر بخواهیم حال آمریکا را بگیریم از چنین سلاح‌هایی استفاده نمی‌کنیم و برخورد ما سخت‌افزاری نیست، بلکه با فکر و اندیشه در مقابل آنها می‌ایستیم. ملت ما حرفی می‌زند که کارمندان کاخ سفید می‌گویند.

 رئیس‌جمهور در ادامه با انتقاد از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: چیزی به نام آژانس درست کرده‌اند و می‌خواهند با چنین کارهایی دنیا را اداره کنند. اگر آژانس واقعا به دنبال حقایق است، چرا درباره‌ فعالیت‌های نظامی آمریکا و دوستانش گزارش نمی‌دهد؟ اساس کار آنها بر ظلم و بی‌عدالتی و تضییع حقوق انسان‌هاست. آن‌وقت دیگران را به نقض حقوق بشر و بی‌عدالتی متهم می‌کنند. مشکل خودشان هستند، اما می‌خواهند با دخالت در امور دیگران این مساله را بپوشانند.

 احمدی‌نژاد افزود: من متاسفم کسی را در آژانس قرار داده‌اند که از خود اختیاری ندارد و چهار تا کاغذ به او می‌دهند که آن را به نام گزارش آژانس منتشر کند؛ چرا آژانس درباره‌ هزار پایگاه آمریکا که عامل ناامنی در بسیاری از کشورهاست، گزارش منتشر نمی‌کند؟ برای اوباما متاسفم کاری کرد که ملت‌ها وقتی نام رئیس‌جمهور آمریکا را می‌شنوند، بالا می‌آورند. او می‌گفت که سیاست‌ها را عوض می‌کند، اما چه زود خود را نشان داد. او نمی‌داند که هرکس علیه ملت ما فعالیت کند، پشیمان می‌شود. چرا حرفی را می‌زنند که به آن فکر هم نکرده‌اند؟

 وی در ادامه با انتقاد از مدیریت جهانی اظهار کرد: با این روش نمی‌توان حتی یک طویله را اداره کرد و همین دلیل است که مردم جهان اعتراض می‌کنند و این مدیریت را پس می‌زنند. شما باید خجالت بکشید و از این کارها دست بردارید.

 رئیس‌جمهور افزود: تجربه نشان داده است که اگر به ملت ما احترام بگذارید، ملت ما هم ممکن است گذشته‌های شما را ببخشد، اما اگر از موضع بی‌ادبی و قلدری وارد شوید، جواب ما همان است که قبلا داده‌ایم.

 وی تاکید کرد: اگر رویتان را زیاد کنید، جواب ملت ایران پشیمان‌کننده خواهد بود. امروز اگر مشکل اقتصاد دارید به خاطر این است که عده‌ قلیلی ملت‌ها را می‌چاپند، اما بدانید این دوره تمام شده است و ملت‌ها بیدار شده‌اند و جلوی شما خواهند ایستاد.

 وی در ادامه خطاب به دشمنان ایران گفت: یکی از دلایلی که امروز دچار مشکل شده‌اید، این است که به ملت ما فشار آورده‌اید و بدانید که ایران در قلب ملت‌های آزاده‌ جهان جای دارد. ایران یک فرهنگ و یک فطرت پاک است و شما دست از دشمنی با این ملت بردارید و بدانید که دولت و ملت ایران از راهی که آغاز کرده است، یک قدم عقب نمی‌شنیند.

 احمدی‌نژاد هم‌چنین در این مراسم با تاکید بر حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت گفت: باید فعالیت‌های قرآنی طوری باشد که ما را به سمت اهل بیت و امامان معصوم هدایت کند و الا همین قرآن بدون اهل بیت، انسان را به سمت ضلالت می‌برد.

 وی از مسئولان این نهضت خواست که از همه‌ ظرفیت‌ها بهره ببرند و از همه‌ حافظان و قاریان قرآن در نهضت خود استفاده کنند.

 رئیس جمهور ادامه داد: ما در این زمینه محدودیتی نداریم و دعا کنید، انشاءالله خزانه‌ دولت پرپول باشد و بتوانیم بودجه‌های لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

 رئیس‌جمهور هم‌چنین تاکید کرد: باید به جایی برسیم که همه‌ی معلمان و مدیران آموزش و پرورش مربی قرآن شوند.

 احمدی‌نژاد هم‌چنین از مسئولان این نهضت خواست که برنامه‌هایشان در آموزش‌های قرآنی جذاب باشد و دانش‌آموزان از آن استقبال کنند.

کد خبر 150638
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز