همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: ملت ایران به بمب اتم نیاز ندارد زیرا بمب اتم برای کسانی است که فاقد فرهنگ تمدن و تاریخ و منطق انسانی هستند.

احمدی نژاد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد امروز در جمع مردم پاکدشت افزود: ملت ایران ملتی دارای تمدن و فرهنگ و تاریخ است و حرف برای بشریت دارد بنابراین چه نیازی به بمب اتم دارد؟
وی با بیان اینکه آنها که ملت ایران را متهم به ساخت بمب اتم می‌کند خودشان پنج هزار بمب ذخیره کرده اند ادامه داد: منطق آنها در برابر همین موضوع هسته‌ای، پوچ بودن منطق آنها را اشکار می‌کند.

آقای احمدی نژاد گفت: به ما می‌گویند ثابت کنید بمب اتم ندارید؟ چیزی که وجود ندارد چطور می‌شود ثابت کرد ؟چیزی که عدم است چطور می‌توان اثبات کرد ؟ آنها که اتهام می‌زنند باید ثابت کنند.
رئیس جمهور افزود: شما بمب ذخیره و استفاده کردید، چطور ما که نداریم نداشته را ثابت کنیم ؟ ملت ایرن برای پیشبرد اهداف خود به بمب اتم نیاز ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازی به بمب اتم نداریم گفت: البته گوش‌هایشان را باز کنند وقتی می‌گوییم نداریم و نمی‌خواهیم یعنی نداریم و نمی‌خواهیم اما اگر روزی ملت ایران بخواهد بمب اتم بسازد از آنها ترس ندارد و مردانه می‌گوید می‌خواهد بمب اتم بسازد.
آقای احمدی نژاد افزود: دنیا بداند بمب اتم ما همین جوان‌های پاکدشت هستند.

وی با اشاره به اینکه برای اخلال در نظام بانکی کشور بهانه درست می‌کنند افزود: دیدند ذخایر ارزی و سرعت پیشرفت اقتصادی ما زیاد شده است، کار در ایران زیاد صورت می‌گیرد اما خودشان دچار بحران و مشکلاتند، شروع به بهانه تراشی کرده‌ند.
آقای احمدی نژاد گفت: آن ارباب بزرگ حرفی می‌زند و نوچه‌هایش دنبال حرفش را می‌گیرند، می‌گویند می‌خواهیم ارتباطات بانکی خود را با ایران کاهش دهیم یا قطع کنیم، اولا دولت آمریکا که جلو افتاده، 32 سال است با ما رابطه‌ای ندارد رابطه اقتصادی ندارد، رابطه بانکی به آن معنا ندارد؛ کار نکنید اتفاقی نمی‌افتد تا دیروز با هم کار نمی‌کردیم، حالا هم کار نمی‌کنیم امروز مثل دیروز مثل پریروز.

آمریکا متجاوزترین و دروغ گوترین دولت

رئیس جمهور در ادامه گفت: تعجب از این نوچه‌های اروپایی است که همین طور چشم بسته مانند نوکرهای بی اختیار هرچه آن ارباب می‌گوید بلافاصله تکرار می‌کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: گفته‌اند ما باید رابطه مان را با بانک مرکزی ایران قطع و پول‌های ملت ایران را بلوکه کنیم؛ یک مشت سرمایه دار در کشورتان به شما خیانت،‌ دزدی، جنایت و بی عدالتی کردند و دچار مشکل اقتصادی شدید، راه حل شما این بود که به ملت های دیگر دست دراز کنید.


وی با بیان اینکه آنها از گذشته نیز همین کار را می‌کردند، گفت: می‌خواهید ادامه دهید؟ از این بی عدالتی‌ها و بی اخلاقی‌ها دست بردارید، همین طور حرف می‌زنید،‌ خیال کردید دنیا شهر هرت است، ‌بله اگر ملت‌ها اجازه دهند شما حاکم باشید، همین طور است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه رئیس جمهور و نخست وزیر فلان کشور چشم خود را می‌بندند و همین طور حرف می‌زنند، افزود: کوچک‌ترین دست اندازی به ذخایر ارزی ملت ایران به منزله دزدی بزرگ است و ملت ایران با انجام دهنده این کار، مانند دزد برخورد خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: معلوم است به بن بست رسیده‌اند ‌تا می‌بینند ملتی ثروتمند می‌شود بهانه تراشی و شروع به غر زدن و سرو صدا کردن و ملت ایران را متهم به پول شویی می‌کنند.

وی افزود: ملت ایران چه نیازی دارد؟ پول شویی کار قاچاقچیان مواد مخدر و ریشه همه قاچاقچیان مواد مخدر در کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: این قابل اثبات است ‌هرجا رفته‌اند مواد مخدر زیاد شده است.

رئیس جمهور گفت: در ایران از زمانی که مستقل شد، کشت مواد مخدر ممنوع شد، ولی شما وقتی پایتان را در افغانستان گذاشتید ، مواد مخدر تحت پوشش حمایت‌های شما چند برابر تولید شد.

آقای احمدی نژاد افزود: شما هستید که ملت‌ها را نابود می‌کنید، پول مواد مخدر را می آورید و در بانک های دیگر پول شویی می کنید؛‌ ملت ایران چه نیازی دارد ؟ ملت ایران اهل پاکی و عدالت است.

وی گفت: نصیحت می‌کنم به آنها که خجالت بکشید و دست از این کارها بردارید، خیال نکنید این بداخلاقی و اخم و چنگ و دندان نشان دادن‌ها ملت ایران را از حرکت به سوی قله‌های پیشرفت منصرف می‌کند.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران سرسوزنی از حقوق خود عقب نشیتی نمی‌کند و اجازه نخواهد داد احدی کوچک‌ترین دست اندازی به حقوق ملت ایران داشته باشد.

آقای احمدی نژاد گفت: عده‌ای راه افتادند و رفتند در آمریکا مردم بومی آنجا را قتل عام کردند؛ مردمی که زندگی طبیعی و فرهنگ و تمدن داشتند.

وی ادامه داد: ‌با تیر و تفنگ حاکم شدند و علیه مردم بومی خوب آمریکا، ‌چقدر کشتار کردند و بعد جنگ‌ها و بمباران‌های بعدی و این کار را در گوشه و کنار دنیا تکرار کردند.

آقای احمدی نژاد گفت: مطلبی در سازمان ملل گفتم که به آنها خیلی برخورد ولی نتوانستند آن را تکذیب کنند گفتم شما هزار پایگاه نظامی و اطلاعاتی در دنیا دارید آیا این غیراز اشغال دنیاست ؟

رئیس جمهور افزود: آمریکا در منطقه خلیج فارس و برخی کشورها پایگاه نظامی دارد، کدام دولت نظامی تر و متجاوز تر و دروغ گوتر از اوست ؟

دوران زورگویی و قلدری به پایان رسیده است

رئیس جمهور در ادامه خطاب به کشورهای غربی گفت: همه اعمال زشت طاغوت‌های دنیا را جمع کنید به اندازه بخشی از کارهای زشت شما نمی‌شود؛ شما مدعی ملت ایران می‌شوید و می‌خواهید از سازو کارهای خود علیه ملت ایران استفاده کنید.

احمدی نژاد افزود: من به شما اعلام می‌کنم دوران زورگویی و قلدری به پایان رسیده است و ملت ایران اجازه نخواهد داد کسی به او زور بگوید.

وی تصریح کرد : اینکه من به آنها خطاب کردم گاوچران، منظورم کابوهایی است که در فیلم‌ها نشان می‌دهند.

رئیس جمهور با تاکید بر سازندگی در کشور افزود: همه این بهانه‌هایی که اینها می‌آورند، هر روز یک سازی کوک می‌کنند، حرفی می‌زنند، یک بازی درست می‌کنند، همه برای این است که ایران ساخته نشود. بقیه بهانه است، بمب اتم، بانک و ترور و همه حرف‌هایی که این روزها می‌زنند و می‌گویند ملت ایران می‌خواهد ترور کند، اینها همه بهانه است برای اینکه جلوی پیشرفت ملت بزرگ ایران را بگیرند.

وی افزود: امروز راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان کار و ساختن ایران است.

رئیس جمهور گفت: آنها می‌خواهند این هدف محقق نشود همه باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم، اگر ایران ساخته شد آنها شکست می‌خورند و مایوس می‌شوند.

احمدی نژاد افزود: درست مثل بازی‌هایی که چند سال پیش در روند هسته‌ای ایجاد کردند آنها می‌خواستند ما هسته‌ای نشویم هر روز قطعنامه، تحریم و بداخلاقی، اما وقتی دانشمندان ما ایستادند، ایران را هسته‌ای کردند دست آنها به جایی بند نیست و هر کاری کنند، ایران هسته‌ای شده است و از این مسیر بر نخواهد گشت.

گسترش فرهنگ حقیقی بسیج؛ یگانه راه نجات جامعه بشری

رئیس جمهور گفت: کنار زدن همه تحمیل‌ها، غبارها، غفلت‌ها، خودخواهی، خود برتری بینی‌ها، بد اندیشی‌ها ،کج اندیشی‌ها و تلاش برای اصلاح جامعه و استقرار عدالت، محبت و رفع مشکلات از ویژگی‌های فرهنگ و روحیه بسیجی است.

آقای احمدی نژاد در ادامه سفر استانی هیأت دولت در استان تهران در جمع مردم پاکدشت افزود: بسیج و حرکت و فرهنگ بسیج یعنی جاری شدن فطرت الهی انسان‌ها در زندگی روزمره و لحظه به لحظه زندگی انسان‌ها.

وی گفت: بسیج یعنی خدمتگزاری خالصانه و مخلصانه به احاد بشر، یعنی عشق الهی و بی پایان به انسان‌ها که اشرف مخلوقات خداوند هستند.

رئیس جمهور افزود: بسیج یعنی پاکی، مهربانی، خدمتگزاری و اساس تاسیس بسیج بر این فرهنگ است و دیدیم در دوران دفاع مقدس عزیزان بسیجی ما چه طور همه وجود خود را برای اسایش و امنیت جامعه و برای استقلال و عزت کشور و ملت بزرگ فدا کردند.

وی گفت: بسیجی باید نماد پاکی، ایمان، محبت، تواضع ،خدمتگزاری و نماد فروتنی در برابر احاد مردم باشد.

وی افزود: بسیجی باید اولین مدافع عدالت، حقوق ملت‌ها و انسان‌ها و اولین ایستاده در برابر قدرت‌های مستکبر و ظالم عالم باشد.

احمدی نژاد گفت: بسیجی یعنی انسانی که بر اساس فطرت الهی فقط و فقط در مسیر پاکی، عدالت و عشق حرکت می‌کند.

وی افزود: بسیجی خود را محو و فدای جامعه می‌کند و در برابر منافع ملت و آرمان‌های الهی، خودش را به حساب نمی‌آورد.

رئیس جمهور گفت: خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران و مردم پاکدشت همه اهل فرهنگ بسیج و بسیجیان هستند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: گسترش فرهنگ حقیقی بسیج در عالم؛ یگانه راه نجات جامعه بشری است.

آقای احمدی نژاد افزود: اوج حرکت بسیج را شما در حادثه عاشورا و یاری امام حسین (ع) می بینید. حقیقت این است که یاران آن امام، عینیت و تجسم بسیج و بسیجی بودند.

وی گفت: هر کسی در هر گوشه جهان که می خواهد به افتخار بسیجی بودن نائل شود باید از نظر اندیشه، اخلاق، روحیات، آرمان ها، خدمتگزاری، تلاش برای ساختن و عشق به مردم همانند یاران امام حسین (ع) و در راس همه بسیجیان عالم، شخص سید الشهدا (ع) باشد.

رئیس جمهور افزود: خدا را سپاسگزاریم که سراسر ایران و شهرستان پاکدشت مملو از بسیجیان مخلص، مومن و آماده خدمتگزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، مشکلات کنونی جامعه بشری را ناشی از فاصله گرفتن برخی حاکمان از فرهنگ الهی و انسانی دانست.

آقای احمدی نژاد با اشاره به وضع کنونی دنیا گفت: در عرصه اقتصادی دچار مشکل و بن بست شده‌اند، راه رفع آن را در لشکرکشی به عراق و افغانستان جستجو کردند.

وی افزود: وقتی جیب عده ای سرمایه دار بی فرهنگ خالی می‌شود به جای اصلاح رفتارها و اندیشه‌های خود دستشان را در جیب دیگران می‌کنند و می‌خواهند مشکلات و ضعف‌های خود را از مال و ثروت دیگر ملت‌ها جبران کنند.

وی گفت: این فرهنگ ناصالحانی است که امروز بر مراکز اصلی قدرت جهانی مسلط شده‌اند.

رئیس جمهور افزود: وقتی می‌بینند ملت ایران برای پیشرفت و حرکت عزم خود را جزم کرده و تصمیم گرفته است قله‌های عزت و پیشرفت را فتح کند و پرچمدار صلح و عدالت در جهان شده است برای مانع تراشی در برابر آن هر روز بهانه جویی و طراحی جدیدی می‌کنند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به مانع تراشی غربی‌ها در موضوع فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان گفت: چه کسانی امروز در برابر پیشرفت‌های هسته‌ای ملت ایران بهانه جویی می‌کنند؟

وی افزود: وضع دنیا را ببینید فرهنگ و منطق سلطه گران حاکم بر جهان مسخره است کسانی که هزاران بمب اتمی ذخیره کرده‌اند ملت ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: ما بارها به این اتهامات پاسخ داده‌ایم اما ظاهرا اینها موجوداتی هستند که برای تفهیم یک مطلب به آنان باید صدها بار آن را تکرار و حرف ها را در گوششان فرو کرد.

آقای احمدی نژاد با طرح این پرسش که ملت ایران چه نیازی به بمب اتم دارد افزود: بمب‌اتم متعلق به کسانی است که در گذشته گاوچران بودند و در بیابان‌ها ملت بومی آمریکا را با اسلحه کشتند و بر سرزمین آمریکا مسلط شدند.

مردم پاکدشت در پاک سرشتی، شهره ایران زمین

رئیس جمهور گفت: مردم پاکدشت در پاکدستی، پاکدلی و پاک سرشتی شهره ایران زمین هستند و وجودشان برای ایران و آرمان‌های بلند ملت سرشار از منفعت و سرافرازی است.

آقای احمدی نژاد افزود: اگر چه گل‌های محصول دستان شما گل‌های زیبا، معطر و ارزشمندی است اما آنچه ارزشمندتر است گل‌های وجود عزیز پاکدشت است که از آن طراوت، شادابی، شجاعت و جوانمردی به همه دنیا منتشر می‌شود.

وی گفت: خدا را سپاسگزارم که توفیق دیدار با شما مردم مؤمن، با صفا، انقلابی، صمیمی و دوست داشتنی را عنایت کرد.

آقای احمدی نژاد همچنین با اشاره به هفته بسیج و قرار گرفتن در آستانه ماه محرم گفت: بسیج فقط یک تشکل نیست بلکه فرهنگ ، آرمان و راهی نورانی برای رسیدن به قله‌های کمال انسانی است.

غفلت ، عامل برآورده نشدن خواست های حقیقی بشر

رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: در طول 32 سال، فرهنگ بسیج و حرکت بسیج نه تنها در ایران بلکه درسراسر جهان تحول عمیق انسانی و فرهنگی را پایه گذاری کرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: سؤال این است که حقیقت بسیج چیست و آرمان و هدف بسیج کدام است ؟ چرا بسیج آنقدر مهم است و آنقدر عظمت دارد که امام راحل عظیم الشان(ره) که بزرگترین شخصیت تاریخ بشر بعد از پیامبر(ص) و ائمه (ع) است از خدا می خواهد او را با بسیجیان محشور کند و از همه ملت‌ها می‌خواهد تشکل بسیج را برپا و همه آرزوها و آرمان‌های خود را در تشکل بسیج و حرکت بسیجی جستجو کنند؟

وی گفت: خدای متعال انسان را بر فطرت الهی آفریده و عمق نهاد و وجود انسان، الهی است و اگر زنجیرهای جهل و غفلت و خودخواهی و زیاده طلبی و سلطه طلبی از دست و پای فطرت انسان‌ها باز شود، خواسته همه انسان‌ها یکی است و همه به دنبال حقیقت و کمال انسانی هستند.

رئیس جمهور افزود: اگر به عمق فطرت انسان‌ها مراجعه کنیم همه به دنبال عدالت و مهربانی، علم و حکمت و رأفت و ارزش‌های الهی هستند.

وی ادامه داد: همه انسان‌ها به دنبال فداکاری، بزرگواری، گذشت و کرامت و به دنبال زندگی الهی و خدایی در زمین هستند و همه می‌خواهند آرامش، امنیت عزت و سعادت داشته باشند.

آقای احمدی نژاد گفت: همه به دنبال پاکی صلح و برادری هستند و این در عمق وجود انسان‌هاست اما سؤال این است که چرا این خواسته‌ها در جامعه بشری جاری نمی‌شود؟ چرا در زندگی اجتماعی، ارزش‌های انسانی و الهی حاکم نمی‌شود؟

وی افزود: پاسخ روشن است؛ دو عامل مانع جاری شدن این ارزش‌ها و اندیشه‌های پاک در جامعه انسانی است و عامل اول طاغوت ها، شیطان صفت‌ها و کسانی هستند که برای تسلط بر جامعه بشری جلوی شکوفایی انسان‌ها را می‌گیرند. رئیس جمهور گفت:‌ آنها فریبکاری، کینه، بدخواهی و خودخواهی را در جهان حاکم می‌کنند، بی عدالتی و تبعیض را مستقر میکنند.وی افزود: عامل دوم غفلت انسان‌ها از حقیقت وجودی خودشان، ارزش هایی که خدا در وجود آنها قرار داده و نیز از کرامت و شأن آنها و هدف آفرینش انسان یعنی رسیدن به قله کمال است.

برای ساختن ایران همه دست به دست هم دهیم

رئیس جمهور در ادامه گفت: هر کسی در هر جای ایران که هست باید زندگی، شغل و برنامه‌های خود را با سازندگی و ساختن ایران تنظیم کند.

آقای احمدی نژاد افزود: برای ساختن ایران همه ما اعم از کارگر، کشاورز، دامدار، معلم، دانش آموز، دانشجو، استاد، کسبه، تاجر و کارمند باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم البته کارهای زیادی انجام شده اما کارهای بر زمین مانده نیز زیاد است.

وی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که امروز باید در سراسر ایران از جمله شهرستان پاکدشت انجام شود عزم عمومی و تلاش همگانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.
آقای احمدی نژاد با بیان اینکه دولت همه امکانات خود را برای ایجاد اشتغال جوانان بسیج کرده است افزود: در جلسه هیئت دولت مربوط به استان تهران، آنچه دولت باید به صحنه بیاورد از قبیل مجوزها،‌ تسهیلات، امکانات، برنامه‌ها و راهنمایی‌ها را تصویب خواهد کرد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: جوانان و مردم شهرستان پاکدشت با کار و تلاش و ایجاد اشتغال الگوی ریشه کنی بیکاری در ایران شوند.

وی گفت: تاکنون سه سفر استانی برای استان تهران انجام شده است که حاصل این سفرها تصویب 125 طرح برای شهرستان پاکدشت بوده که از این تعداد 52 طرح اجرا شده و 73 طرح یا در دست اجراست و یا هنوزکاری انجام نشده است.

آقای احمدی نژاد افزود: در جلسه دولت مصوباتی را که انجام شده اما در عمل اتفاقی بر روی زمین نیفتاده است بررسی می‌کنیم که اگر مانع و کمبود بودجه داشته باشد برطرف کنیم تا این طرح‌ها به سرعت اجرا شود و در اختیار مردم پاکدشت قرار گیرد.

رئیس جمهور اتصال پاکدشت به شبکه قطار شهری را یکی از این طرح‌ها بیان کرد و گفت: خوشبختانه مطالعات و طراحی‌های این طرح به پایان رسیده است و امیدوارم با مصوبه دولت قبل از پایان سال و یا حداکثر در بهار سال آینده عملیات اجرایی آن روی زمین آغاز شود.

وی افزود:‌طرح دیگر، اتصال پاکدشت به بزرگراه شهید بابایی است که در این باره هر ماه پیگیری می کنیم اما مسیر عبوری که مد نظر و در اولویت است از مراکزی عبور می کند که جابجایی آنها مشکل است و ما داریم مشکلات را برطرف می‌کنیم و امیدواریم عملیات اجرایی این مسیر یا مسیر جایگزینی که نزدیک همین طرح است تا پایان سال و یا حداکثر تا ابتدای سال آینده آغاز شود.

آب سد ماملو به پاکدشت می رسد

رئیس جمهور در ادامه گفت: کار سد ماملو تمام شد و از ذخیره این سد 30 میلیون متر مکعب آب به پاکدشت اختصاص یافت.
آقای احمدی نژاد افزود: خط لوله این طرح در حال اجراست، آقای استاندار قول می‌دهد و بنده هم پیگیری می‌کنم که تا پایان سال آینده، آب سد ماملو به مردم پاکدشت برسد و استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های کمربندی و بیمارستان هم که نیمه کاره است، در پاسخ به درخواست مردم درباره متروی این شهر نیز گفت: کار مطالعاتی آن انجام و پول هم اختصاص داده شد و به زودی کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیس جمهور همچنین گفت: در جلسه هیئت دولت تسهیلاتی تصویب می‌کنیم برای گلخانه دارها و کسانی که می‌خواهند خود اشتغالی داشته باشند و برای کشاورزان پاکدشتی، طرح ها و عناوین زیاد است، مسکن و ورزشگاه و 10 هزار مسکن مهر را زودتر آماده می‌کنند و دراختیار شما قرار می دهند تا اجاره مسکن هم کاهش یابد.
احمدی نژاد افزود: اخبار دولت را خواهید شنید و به امید خدا موجب خوشحالی شما خواهد شد.

وی همچنین گفت: نخست تشکر می‌کنم برای همه خوبی‌های مردم پاکدشت در طول تاریخ، این مردم هرجا که بودند و هستند موجب عزت و خیر و برکت هستند، خوبی‌های شما در دوران دفاع مقدس هیچ گاه فراموش نحواهد شد.

رئیس جمهور افزود: تشکر دوم من به خاطر لطفی است که به این خادم خود دارید، درصحنه‌های گوناگون و انتخابات به فرزند و خادم خود ابراز لطف می کنید و تشکر آخر من به خاطر حضور حماسی و عزت آفرین امروز شماست، آمدید یک بار دیگر به دنیا اعلام کردید مردم پاکدشت هوشمند، زنده و بیدارند و هوشمند و زنده و بیدار خواهند ماند.

کد خبر 152053
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز