همشهری آنلاین، بهداد سلیمی قهرمان ارزنده کشورمان به همراه سایر وزنه‌برداران تیم ملی که در رقابت‌های جهانی برای اولین بار به مقام سوم دنیا دست یافتند به همراه حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری امروز چهارشنبه با رئیس جمهور دیدار کردند.

 

به گزارش همشهری آنلاین، قهرمانان وزنه‌برداری کشورمان که در رقابت‌های سال 2011 که در دیزنی‌لند پاریس برگزار شد برای اولین بار به عنوان سومی جهان دست یافت ضمن اینکه با دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم و بهداد سلیمی در فوق سنگین، سجاد انوشیروانی در فوق سنگین و سعیدمحمدپور در 94 کیلوگرم در جایگاه دوم مدالی ایستاد.

بهداد سلیمی در این رقابت‌ها در حرکت یکضرب موفق شد با بالای سر بردن وزنه 214 کیلوگرمی، علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد حسین رضازاده که در سپتامبر سال 2003 در چین به ثبت رسیده بود را یک کیلوگرم ارتقا بخشد. وی در حرکت دوضرب هم وزنه 250 کیلوگرمی را مهار کرد تا ضمن کسب مدال طلای این حرکت با مجموع 464 به مدال طلای دسته فوق سنگین مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان دست یابد.

وزنه برداری ایران برای نخستین بار در جایگاه سوم جهان ایستاد. بهترین عنوان وزنه برداری ایران در رقابت‌های جهانی 2003 ورشو بود که وزنه برداری ایران با نسل طلایی شامل وزنه بردارانی چون حسین رضازاده، شاهین نصیری نیا و محمدعلی فلاحتی نژاد به عنوان پنجمی امتیازی دست پیدا کرد ضمن اینکه در رده بندی مدالی هم با درخشش رضازاده و فلاحتی نژاد به دو مدال طلا دست پیدا کردیم.

بهداد سلیمی در آبان ماه 1389 نیز دیداری با رئیس جمهور داشت. در این دیدار که همزمان با مراسم نمایش توانمندی‌های جدید جمعیت هلال احمر در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی صورت گرفت چهار نفر از ورزشکاران مدال‌آور کشور که دارای مدال‌های جهانی هستند، مدال‌های خود را به احمدی‌نژاد تقدیم کردند.

بهداد سلیمی وزنه بردار 21 ساله کشورمان، سیامک صالح فرج‌زاده قهرمان پرتاب دیسک جانبازان، فاطمه بی‌باک در رشته قایقرانی و احسان اباذری از رشته دو و میدانی جانبازان نفراتی بودند که مدال‌های خود را به دکتر محمود احمدی نژاد تقدیم کردند. (منبع تصاویر: ایسنا)

تصویر زیر مربوط به این مراسم است. (منبع: فارس)

بهداد سلیمی و احمدی‌نژاد

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳