همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در واکنش به گزارش منتشر شده از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: این مردم اگر بخواهند بمب بسازند، از شما نمی‌ترسند و شما را آدم حساب نمی‌کنند، این مردم نیاز به بمب ندارند و راه زدن شما را خوب بلدند و طوری شما را می‌زنند که صدایش درنیاید. ملت ایران با فرهنگ و منطق و اخلاق و عدالتخواهی دمار از روزگار شما درمی‌آورد.

محمود احمدی‌نژاد که در جریان دور چهارم سفرهای استانی در جمع مردم شهرکرد سخن می‌گفت، در ابتدای سخنان خود با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات مردم این منطقه و تجلیل از آن‌ها به فرا رسیدن عید غدیر اشاره کرد و گفت: اگر غدیر نبود اثری از قربان، فطر، رمضان، توحید و خداپرستی در عالم باقی نمی‌ماند و در حقیقت بزرگترین عید بشریت عید غدیر است.

رییس‌جمهور با تبریک عید پیش رو افزود: بزرگترین امتیاز و عبادت برای هر انسان خدمت به بندگان خداست.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های پیامبرعظیم‌الشان اسلام اظهار کرد: پیامبر(ص) رحمت برای بشریت است و تمام مخلوقات از رحمت پیامبر برخوردار هستند.

وی با بیان این‌که «تمام وجود پیامبر خدمت به انسان‌ها و دلسوزی نسبت به آن‌ها و فداکاری در راه انسان‌هاست» ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) به ایشان تهمت‌ها، توهین‌ها و افتراهای زیادی می‌زدند و ایشان با وجود این همه فشارها دست از خدمت برنداشتند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام، پیامبر(ص) و یارانشان را در محاصره اقتصادی قرار دادند، جنگ‌های فراوان به او تحمیل کردند، ولی پیامبر اسلام دست از خدمت برنداشت و همه این سختی‌ها را برای اصلاح مردم و اصلاح اخلاق مردم و حاکم شدن اخلاق انسانی و الهی در جامعه تحمل کرد، تا این‌که اندیشه‌های ضد انسانی از بین برود، ‌ظلم و بی‌عدالتی ریشه‌کن شود و دوستی و محبت در جامعه ایجاد شود و مردم در آرامش زندگی کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در دوران کوتاه حاکمیت پیامبر(ص) علی‌رغم این‌که فشارهای زیادی به ایشان وارد کردند و جوسازی‌های گسترد‌ه‌ای علیه ایشان صورت گرفت، ولی پیامبر اسلام دست از خدمت برنداشتند و ما شاهد آبادانی و عمران گسترده در آن منطقه بودیم. پیامبر(ص) زحمت کشید تا پاکی، ایمان و صداقت که مایه سعادت جامعه انسانی است حاکم شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: زندگی پیامبر اسلام و حضرت علی (ع) به ما آموخت که راه سعادت، کمال و آرامش تلاش برای سعادت دیگران و حرکت کردن در راستای خدمت به بندگان خداست.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های پیامبر(ص) گفت: اگر این درس از پیامبر اسلام در جامعه حاکم شود و بین مردم مسابقه خدمت‌رسانی و خدمت برقرار شود و هر کس در هر کجا که هست تلاش خود را در راستای خدمت به جامعه به کار بگیرد، می‌بینیم که چه جامعه زیبایی درست می‌شود و زندگی در چنین جامعه‌ای چقدر دلنشین است.

وی افزود: اگر همه در هر مسوولیت و شغلی که هستند، در راستای خدمت تلاش کنند می‌بینیم که چه جامعه مطلوبی ایجاد می‌شود و چقدر از مشکلات برطرف می‌شود و بازدهی کارها بالا می‌رود.

احمدی‌نژاد افزود: رمز سعادت فردی و اجتماعی این است که همه برای سعادت و خدمت به دیگران تلاش کنند و در واقع سعادتمندترین سعادتمندان کسانی هستند که زندگی و توان خود را وقف خدمت به جامعه کرده‌اند.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود ادامه داد: عزیزان من ببینید آن‌قدر خدمت به دیگران مهم است که امام عزیز فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که بگویید رهبر و در واقع افتخارشان این بود که به او خدمتگزار مردم بگویند و رهبر انقلاب نیز فرمودند که شان ما خدمتگزاری به ملت است. اصلا ما همه نوکر مردمیم.

 رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار برخی کشورهای قدرتمند در قبال ایران گفت: امروز یک عده در دنیا حاکم شده‌اند که پر کردن جیب خود و عده‌ای صهیونیست بی‌فرهنگ آدم‌کش را بر خدمت به مردم ترجیح می‌دهند و هر کاری می‌کنند تا جیب چند دولت فاسد خودخواه پر باشد.

وی ادامه داد: این حاکمان برای تامین منافع خود آدم می‌کشند، کشورها را اشغال می‌کنند و به خاطر منافع صهیونیست‌ها، ملت‌ها را غارت می‌کنند. آن‌ها به بهانه‌های گوناگون جلوی پیشرفت ملت‌ها را می‌گیرند و برای چند صهیونیست نام خود را به ننگ در تاریخ ثبت می‌کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به پیشرفت‌های ایران در سال‌های پس از انقلاب اظهار کرد: وقتی دشمنان دیدند که با بداخلاقی‌ها، تهدیدها و توطئه‌های خود نتوانستند، جلوی ملت ایران را بگیرند، امروز به دنبال بهانه‌های دیگری هستند و با کمال پررویی و نهایت بی‌شرمی می‌خواهند ملت بزرگ ایران را متهم به تروریسم بکنند؛ ملتی که خود قربانی بزرگ تروریسم است.

رییس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: ملت ایران پرچمدار انسانیت، اخلاق، صلح و عدالت است و چه نیازی به ترور دارد؟ مگر ملت ایران می‌خواهد سرزمین‌های دیگران را تسخیر کند یا ثروت‌های آن‌ها را بالا بکشد که نیازی به این کارها داشته باشد؟

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: خودشان مسلح به بمب‌های اتمی هستند و با پررویی می‌گویند ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد، این مردم اگر بخواهند بمب بسازند، از شما نمی‌ترسند و شما را آدم حساب نمی‌کنند، این مردم نیاز به بمب ندارند و راه زدن شما را خوب بلدند و طوری شما را می‌زنند که صدایش درنیاید. ملت ایران با فرهنگ و منطق و اخلاق و عدالتخواهی دمار از روزگار شما درمی‌آورد.

وی گفت: ملت ما یک منطقی را به جهان عرضه می‌کند که اگر رییس‌جمهور آمریکا بخواهد در راهروهای کاخ سفید قدم بزند، خواهد دید که کارمندان آنجا هم طرفدار منطق ملت ایران هستند، ملتی که اخلاق و فرهنگ دارد، نیاز به بمب اتم ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: از کاخ خود بیرون بیایید و بیایید در شهرهای ایران به مردم سر بزنید، می‌بینید که در برخی شهرهای ایران اماکنی وجود دارد که قدمتش چند برابر عمر کشور شماست.

احمدی‌نژاد گفت: کسانی که با ظلم و ستم و کشتار بومی‌های یک منطقه، آن را تصرف کردند و ظلم و جنایت می‌کنند، ملت ما که چند هزار سال سابقه فرهنگ و تمدن دارد و پای پرچم عدالت و توحید ایستاده است، را به ترور و ساخت بمب‌ متهم می‌کنند، ملت ما عاقل است و یک بمب در برابر هزاران بمب شما نمی‌سازد، ملت ما توحید، عدالت و فرهنگ دارد.

رییس‌جمهور افزود: لذت حقیقی زندگی در خدمت به دیگران است و این‌ها از این لذت‌های حقیقی محرومند و تنها لذت‌های حیوانی و پست‌تر از آن را می‌برند. از لذت انسانیت و انسان بودن و عشق و محبت محرومند.

وی تصریح کرد: من به این‌ها نصیحت می‌کنم که این همه علیه ملت ما اقدام کردید و جز بدبختی و رسوایی چیزی به دست نیاوردید. من به شما نصیحت می‌کنم که از این راه برگردید، چرا حیثیت آژانس انرژی اتمی را خرج دولت آمریکا می‌کنید؟ دوست ملت ما باشید و بدانید که تاریخ نشان داده است که هیچ یک از دشمنان ملت ایران طعم افتخار و پیروزی را نچشیده است.

وی تصریح کرد: بدانید این ملت از راهی که در پیش گرفته است، سر سوزنی عقب نمی‌نشیند.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم شهرکرد تاکید کرد: امروز ماموریت ما ساختن ایران است و همه ایران باید ساخته شود چراکه تمام ایران عزیز است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «عدالت، محور و پایه‌ای اصلی و خدشه‌ناپذیر است» خاطرنشان کرد: عدالت دشمن‌ فراوان دارد و این فراوانی به خاطر زیاد بودن تعداد دشمنان آن نیست بلکه به خاطر شیطنت‌ها و ناجوانمردی‌های آن‌هاست، از مستکبران عالم گرفته تا برخی‌ها که زیاده و بیش از حد می‌برند.

وی اضافه کرد: برخی به ما می‌گویند چرا به استان‌ها می‌روید، پروژه‌ها را پیگیری می‌کنید و ساعت‌ها با محرومان نشست و برخاست دارید؟ پاسخ ما این است که این سیره پیامبر(ص) و بالاترین عزت، زندگی با مردم، برای مردم و در خدمت مردم است. آن‌ها می‌گویند به جلسات در اتاق‌های گرم و نرم و ساختمان‌های آن‌چنانی بیایید ولی پاسخ دولت روشن است. بخدا پنج دقیقه خدمت به مردم شهرکرد و چهارمحال و بختیاری را با هزار سال نشستن با آدم‌های زیاده‌خواه عوض نمی‌کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «دولت با همه وجود در خدمت ساختن کشور است» افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها برای ساختن ایران که در همه جای ایران به آن نیازمندیم و برای تحقق آن باید عزم عمومی داشته باشیم، ‌ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان ایران زمین است که برای این منظور همه باید بسیج شویم. وجود تعداد زیادی از جوانان بزرگترین سرمایه برای کشور است و در عین حال اگر در بین این جوانان عده‌ای بیکار باشند، این مهمترین مشکل کشور و لکه ننگ است، بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم و بیکاری را از کل کشور ریشه‌کن کنیم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: شورای عالی اشتغال در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود و خود من هم در آن شرکت می‌کنم و برای این کار هرچه داریم به صحنه می‌آوریم و مردم هم هرچه دارند به صحنه بیاورند تا برای مردم شغل آبرومندانه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به مصوبات دولت برای استان چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه سفر دولت به این استان 594 مصوبه برای کل استان داشتیم که 255 مصوبه تاکنون اجرا شده، 193 مصوبه در حال اجرا شدن است و 146 مصوبه نیز هنوز آغاز نشده است. بر این اساس در جلسه دولت ابتدا پروژه‌هایی که تاکنون آغاز نشده است را بررسی می‌کنیم تا ببینیم اشکال کار چه بوده است. البته این 594 مصوبه شامل هزار و 459 پروژه است و همت دولت بر این است که تمام مصوبات قبلی در دوره همین دولت اجرایی و عملیاتی شود و هیچ کدام از قول‌های این دولت روی زمین نخواهد ماند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «پروژه‌های بزرگی برای این استان در دستور کار داریم» افزود: چهار طرح بزرگ برای آبرسانی به این استان و تامین آب کشاورزی و آب شرب مردم را در دست داریم. این دولت، دولت عدالت است و تا روزی که من باشم روی عدالت ایستاده‌ام، بنابراین طرح‌ها را به گونه‌ای اجرا می‌کنیم که اول نیاز این استان به آب تامین شود و بعد به استان‌های دیگر خواهیم رسید. در راستای برنامه‌های دولت برای آبرسانی، دو طرح عظیم را امسال شروع می‌کنیم تا از خلیج فارس و دریای مازندران برای بخش مرکزی ایران آبرسانی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در پروژه‌های دولت مصوب است که آزادراه به شهرکرد برسد و برای این منظور حدود 40 کیلومتر از این آزادراه باقی مانده است که خواهیم ساخت. قرار است راه‌آهن سراسری نیز از شهرکرد عبور کند و سپس از این شهرستان به سمت خوزستان برود. بن و سامان نیز در دستور کار دولت قرار دارند و ان‌شاءالله تبدیل به شهرستان خواهند شد.

احمدی‌نژاد همچنین از کشاورزان استان خواست تا برای اجرای طرح‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی به شیوه‌هایی جدید و پیشرفته همکاری لازم را داشته باشند و در همین رابطه گفت: دولت امسال برای اجرای طرح‌های آبیاری‌های مدرن بودجه اختصاص داده است و بدین ترتیب دولت به میزان 85 درصد از هزینه‌های این کار یارانه می‌دهد و برای 15 درصد باقی‌مانده نیز به گونه‌ای برخورد می‌کند تا برای کشاورزان تقریبا رایگان باشد و از کشاورزان می‌خواهیم که در این زمینه کمک و همکاری کنند.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود به اجرای طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: با توسعه دولت الکترونیک، از پنج سال دیگر نیازی به سرشماری میدانی نخواهیم داشت و این برای آخرین بار است که ماموران سرشماری به منازل مراجعه می‌کنند. مردم همکاری خوبی کرده‌اند و باید تاکید کنیم که این آمار پایه‌ برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور است.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: طبق برآوردها حدود 10 درصد از مردم در هنگام مراجعه ماموران سرشماری در محل حضور نداشتند و قرار است یک بار دیگر مرور سریعی انجام شود و خواهشمندیم کسانی که اطلاعات خود را نداده‌اند ظرف همین یکی دو هفته اطلاعات مربوط به خانوار خود را به ماموران سرشماری اعلام کنند.

 

کد خبر 150735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز