دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور بر حفظ و تقویت اتحاد و همدلی گروه‌های مختلف عراقی در راستای پیشرفت و تثبیت امنیت در این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در دیدار مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به روابط برادرانه و صمیمی جمهوری اسلامی ایران با اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف عراقی اظهار داشت: ایران از پیشرفت، آبادانی و امنیت عراق حمایت می‌کند و آن را به نفع کل منطقه می‌داند.

رئیس‌جمهور امنیت و آرامش را پایه و اساس پیشرفت و گسترش مناسبات یک ملت دانست و با اظهار خرسندی از تقویت امنیت در عراق، گفت: اقوام و گروه‌های مختلف عراقی باید بر پایه وحدت و همدلی در مسیر پیشرفت و آبادانی عراق و خدمت به مردم تلاش کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه پایه‌های نظام حاکم بر جهان سست شده و ملت‌ها از آن ناراضی هستند، گفت: هیچ‌کس در جهان به وضع موجود راضی نبوده و امیدی هم به بهبود آن ندارند از این‌رو باید همه ملت‌ها در کنار یکدیگر برای ایجاد نظام جایگزین مناسب تلاش کنند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها و هماهنگی‌های دو طرف در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: ایران و عراق باید در کنار یکدیگر در مسیر توسعه و ایجاد امنیت گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت جمهوری اسلامی ایران برای عراق بسیار حائز اهمیت است و ناامنی در مرزها را به زیان هر دو کشور می‌دانیم از این‌رو برای هرگونه همکاری در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد.

 

کد خبر 149953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز