همشهری‌آنلاین: به مناسبت هفته‌ی کتاب، مسابقه‌ای برای کودکان علاقه‌مند به نوشتن برگزار می‌شود که در آن کودکان می‌توانند با نویسندگانی چون محمدرضا شمس، شکوه قاسم‌نیا، لاله جعفری، ناصر کشاورز و سوسن طاقدیس به صورت مشترک کتاب بنویسند.

قصه کتاب کودک

به گزارش همشهری آنلاین شرکت کنندگان در این مسابقه می‌توانند طبق الگو و موضوعات مجموعه کتاب‌های "یک اسم و چند قصه"، با قصه‌هایی کوتاه و در فضای فانتزی- تخیلی در این مسابقه شرکت کنند.

آثار کودکان توسط نویسندگان برجسته، داوری و بهترین قصه‌ها علاوه بر گرفتن جایزه، در مجموعه یا مجموعه‌های جداگانه‌ای به چاپ خواهد رسید.

یک اسم و چند قصه" یک مجموعه 15 کتابی است که هر کتاب به یک موضوع اختصاص پیدا کرده و شکوه قاسم‌نیا، محمدرضا شمس، ناصر کشاورز، لاله جعفری، سوسن طاقدیس، فروزنده خداجو، طاهره خردور، مجید راستی، مهری ماهوتی، افسانه گرمارودی، شراره وظیفه‌شناس، ناصر نادری و علیرضا متولی درباره‌ی آن موضوع قصه‌های کوتاه نوشته‌اند. دبیری این مجموعه را شکوه قاسم‌نیا، نویسنده و شاعر کودک عهده دار بوده است.

نویسندگان در هر قصه تلاش کرده‌اند بدون مقدمه چینی سراغ اصل ماجرا بروند و تنها بر یک مسئله متمرکز شوند که متناسب حوصله و توان فکری خردسال باشد. این قصه‌ها بر اساس علائق و نیازهای خردسالان نوشته شده‌اند و استقبال کودکانی که این قصه‌ها را شنیده‌اند نشان می‌دهد فضای تخیلی و طنز ظریف آن‌ها مورد پسند مخاطب است.

در این کتاب‌ها نویسندگان از موضوعاتی که کودک در پیرامون خود با آن‌ها سرو کار دارد مثل اتوبوس، کلاه، سنگ، آدم برفی، مداد، گاو، چکه، درخت ، قابلمه، ستاره، چتر و بزغاله استفاده کرده‌اند تا قصه‌ها برای بچه‌‌ها قابل درک و ملموس باشند. این کتاب‌ها در نشر چکه و شهر قلم منتشر می‌شوند.

کد خبر 150524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز