همشهری‌آنلاین: مجموعه 15 کتابی "یک اسم و چند قصه" که در آن گروهی از برجسته‌ترین نویسندگان کودک و خردسال کشورمان به طور ابتکاری قصه‌هایی با محور خلاقیت و بداهه نویسی تالیف کرده‌اند، توسط انتشارات چکه و شهر قلم منتشر می‌شود.

قصه‌های کودکان

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مجموعه قصه‌هایی از شکوه قاسم‌نیا، محمدرضا شمس، ناصر کشاورز، لاله جعفری، مهری ماهوتی، فروزنده خداجو، مجید راستی، طاهره خردور، علیرضا متولی، سوسن طاقدیس، سپیده خلیلی و ناصر نادری در هرکتاب از این مجموعه‌ منتشر می‌شود و دبیری آن را شکوه قاسم‌نیا، نویسنده و شاعر کودک عهده دار بوده است.

هر جلد یک عنوان اصلی دارد و شامل 10 قصه‌ی کوتاه از نویسندگان برجسته‌ی کودکان و خردسالان است. نویسندگان در قصه‌ها تلاش کرده‌اند بدون مقدمه چینی سراغ اصل ماجرا بروند و تنها بر یک مسئله متمرکز شوند که متناسب حوصله و توان فکری خردسال باشد. این قصه‌ها بر اساس علائق و نیازهای خردسالان نوشته شده‌اند و استقبال کودکانی که این قصه‌ها را شنیده‌اند نشان می‌دهد فضای تخیلی و طنز ظریف آن‌ها مورد پسند مخاطب است.

در هر کتاب این مجموعه، شاهد یک قصه از هر کدام از این نویسندگان باسابقه هستیم که درباره‌ی یک موضوع اصلی که عنوان آن جلد هم برگرفته از آن است نوشته‌ شده‌اند. نویسندگان سعی کرده‌اند از موضوعات پیرامون کودک که با آن‌ها سرو کار دارد مثل چتر، بزغاله، اتوبوس، کلاه، سنگ، ستاره، گاو، چکه، درخت و قابلمه استفاده کنند تا برای بچه‌‌ها قابل درک و ملموس باشند.

کد خبر 149621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز