همشهری‌آنلاین: سوسن طاقدیس داستان نویس از نگارش و انتشار مجموعه کتاب های زندگی چهارده معصوم (ع) ویژه گروه سنی کودک خبر داد.

سوسن طاقدیس

نویسنده "دخترک و فرشته‌اش" با اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین افزود: مدتی است کار پژوهش و نگارش این مجموعه را شروع کرده‌ام که تاکنون یکی از کتابهای آن یعنی «زندگی پیامبر (ص)» به اتمام رسیده و آن را به دفتر ادبیات کودک و نوجون حوزه هنری تحویل داده‌ام.

طاقدیس با بیان این که هم اکنون مشغول تحقیق برای نوشتن آثار بعدی این مجموعه هستم، گفت: یکی از مشکلات من در نوشتن این مجموعه آن است که تاکنون کارهای زیادی با این موضوع انجام شده است و اگر قرار باشد آثار متفاوتی بنویسم باید تلاش و تحقیق گسترده‌ای انجام دهم.

وی افزود: در این راه باید نکاتی را درباره زندگی معصومین (ع) مورد توجه قرار دهم که دیگران به آنها توجه نکرده یا کمتر مورد توجه قرار داده‌اند.

این نویسنده با اشاره به اینکه آثار این مجموعه هم می‌تواند مورد استفاده گروه خردسال باشد و هم نوجوانان از آن بهره خواهند برد، تاکید کرد: این کتاب‌ها با یک زندگینامه مستند از پیشوایان معصوم (ع) آغاز می‌شود و خط به خط شمای کلی‌ای از آن شخصیت به مخاطب می‌دهد و در بخش‌های بعدی حدود 10 قصه از آن شخصیت در بخش‌های مختلف زندگی (کودکی، جوانی یا میانسالی) با زبانی که برای کودکان و نوجوانان جذاب باشد، روایت می‌شود.

طاقدیس در پاسخ به این پرسش که کار نگارش آثار این مجموعه چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: هم اکنون به طور دقیق نمی‌توانم زمان آن را مشخص کنم زیرا بستگی به این دارد که آثار این مجموعه مختصر یا مفصل باشد و درباره این موضوع باید با مسئولان دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری به توافق برسیم.

این نویسنده شناخته شده در بخش دیگری از سخنانش فعالیت‌های اخیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری را پیشرو و خلاقانه خواند و تصریح کرد: خود این پیشرفت اهمیت دارد نه کندی یا تندی آن؛ حوزه هنری در گذشته بیشتر کارهای تکراری انجام می‌داد، اما خوشبختانه حرکت‌های جدیدی اتفاق افتاده که با خلاقیت و تازگی همراه است.

نویسنده"یکی نبود" مسئولان دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری را صاحب نظر و بینش خواند و گفت: امیدوارم با حضور دوستان خوشفکری که در این دفتر فعالیت می‌کنند، حوزه هنری بتواند به مرکزی فعال و خلاق در زمینه انتشار آثار ادبی کودک و نوجوان تبدیل شود.

کد خبر 186502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز