همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری از پیش‌بینی نقاطی برای ساخت و سازهای ویلایی در طرح تفصیلی جدید خبر داد و گفت: در این طرح نقاطی پیش‌بینی شده تا ساخت و سازها به صورت ویلایی باشد و شهروندان بتوانند در فضایی با تراکم کم جمعیت و ساخت و ساز زندگی کنند.

خانه قدیمی

به گزارش مهر، هیربد معصومی با بیان این که در طرح تفصیلی جدید تهران نقاطی در نظر گرفته شده است تا شهروندانی که بخواهند در مکانی با تراکم کم جمعیت و ساختمان زندگی کنند این امکان را داشته باشند گفت:‌ در این نقاط ، زون ساخت و ساز به صورت ویلایی در نظر گرفته شده که تراکم ساختمان و جمعیت کم دارد.

 وی با اشاره به این که احیای هویت تاریخی تهران از اهدافی است که در طرح تفصیلی دنبال می‌شود ‌تصریح کرد: در این راستا بازگرداندن هویت تهران ناصری نیز پیش‌بینی شده است که بر اساس آن محدوده‌ای مانند بازار تهران که اکنون قسمت سکونت آن به انبار تبدیل شده است احیا می‌شود و ساخت و ساز در آن نیز به صورت ویلایی و با حداقل قطعات 300 متر انجام می‌شود.

 معاون شهردار تهران تصریح کرد: ‌طرح ساماندهی لاله زار تهران نیز در این زمینه در حال انجام است که قطعا این اقدامات موجب ارزش افزوده برای این اماکن نیز خواهد شد.

 وی با اشاره به پروانه‌های ساخت در دست شهروندان که در گذشته صادر شده است،‌گفت: شهروندانی که پروانه ساخت داشته باشند و مهلت آن به اتمام نرسیده است می‌توانند بر اساس آن پروانه ساختمان خود را بسازند ‌اما چنانچه این مهلت پایان یافته است و یا بخواهند پروانه جدید برای ساخت و ساز دریافت کنند باید حتما مطابق با طرح تفصیلی جدید باشد.

 معصومی با بیان این که طرح تفصیلی و جامع همزمان با هم تهیه و اجرا شده است، ‌افزود: ‌این طرح‌ها به صورت پایلوت در حال اجراست تا نقاط ضعف آن پیش از ابلاغ رسمی شناسایی شود که با اجرای رسمی این طرح،‌ نقاط ضعف آن برطرف می‌شود و این طرح در زمان اجرا نیز دائم به روز می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت ساخت و ساز اظهار کرد: توجه به بافت‌های واجد ارزش نیز از اولویت‌های این طرح است. همچنین در سال گذشته در بافت فرسوده شهر صد درصد افزایش صدور پروانه بوده است.

کد خبر 150514
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز