همشهری آنلاین: در حالی واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند به متقاضیان تحویل داده می‌شود که برخی از آنها نسبت به هزینه‌های آماده سازی، محوطه سازی و نوع بازپرداخت تسهیلات گلایه دارند.

مسکن مهر

به گزارش خبرنگار مهر، در سال جاری حجم زیادی از واحدهای مسکن مهر در کشور به بهره برداری رسیدند و یا اینکه در آستانه افتتاح قرار دارند، بنابراین پس از گذشت حدود دو سال، متقاضیان در حال تحویل واحدهای خود هستند که همین امر آنها را با مشکلاتی در تحویل و سکونت مواجه کرده است.

بیشترین مشکل متقاضیان مسکن مهر، متوجه ساکنان شهرهای جدید است و از آنجایی‌که این شهرها از داشتن امکانات اولیه و حتی محوطه سازی و آماده سازی محروم بودند بنابراین زمان بهره برداری کامل از واحدها زمان بر است و ساکنان را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

در این خصوص شهر جدید پرند در حاشیه تهران یکی از این شهرها است که پس از ساخت مسکن مهر در آن، تامین زیرساخت‌ها و امکانات اولیه در ساخت و سازهای جدید مورد توجه قرار گرفت از سویی بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر در این شهر ساخته شده است بنابراین هزینه بیشتری هم صرف آماده سازی و زیر ساخت‌های آن شده است.

در برآورد اولیه تاکنون 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر شهر جدید پرند اختصاص یافته که این رقم جدا از هزینه هایی است که برای تامین زیرساخت‌ها از سوی دیگر وزارتخانه‌ها پرداخت شده است که این موضوع اهمیت و جایگاه مسکن مهر در شهر پرند را نشان می‌دهد.

گلایه برخی از متقاضیان مسکن مهر نسبت به هزینه‌ها

براساس این گزارش، هزینه آماده سازی و محوطه سازی در این شهر یکی از موضوعاتی است که متقاضیان مسکن مهر نسبت به آن گلایه دارند و معتقد هستند که نباید این هزینه‌ها از آنها دریافت شود.

یکی از این متقاضیان در تماس با خبرنگار مهر، گفت: در حال حاضر در سایت 20 هزار واحدی مسکن مهر کوزو، 12 هزار و 500 واحد ساکن شده‌اند و شرکت عمران پرند بابت محوطه سازی، پارکینگ و یا دیگر عناوین از مالکان پول‌هایی را دریافت کرده است.

وی افزود: تاکنون حدود دو میلیون تومان از ساکنان هزینه گرفته شده است و مسئولان این شرکت عنوان می‌کنند که بازهم برای آماده سازی و محوطه سازی باید پول بپردازیم.

این متقاضی مسکن مهر با بیان اینکه هنگام ثبت نام، وام مسکن مهر کوزو 5 میلیون تومان بیشتر از دیگر واحدها بود، افزود: تاکنون بخشی از این وام را بابت هزینه محوطه سازی برداشتند و الان هم می گویند باید هزینه بیشتری را بپردازید.

اجبار در بازپرداخت پلکانی وام مسکن مهر

وی با ابراز گلایه نسبت به نحوه بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر، اظهار داشت: وام 30 میلیونی به واحدهای ما تعلق گرفت و قرار بود که بازپرداخت آن بصورت ثابت و یا پلکانی باشد و انتخاب این را به عهده متقاضی گذاشته بودند.

این مالک مسکن مهر با بیان اینکه در ابتدا اعلام کردند که سود تسهیلات، 7 میلیون و 800 هزار تومان می‌شود، گفت: با این وجود، الان به ما اعلام کردند که نحوه بازپرداخت باید پلکانی باشد که پس از 13 سال سود آن حدود 20 میلیون تومان می‌شود که این خلاف وعده هایی است که در ابتدا به ما دادند.

ارایه ریزهزینه ها به متقاضیان

در این خصوص مدیرعامل شهر جدید پرند در گفتگو با مهر در پاسخ به مشکلاتی که تسهیلات بانک‌ها برای متقاضیان به وجود آورده است، گفت: این موضوع مربوط به بانک‌ها است و آنها باید پاسخگو باشند، زیرا ضوابط و شرایط بازپرداخت تسهیلات را آنها اعلام می کنند.

سعید صابونی با اشاره به اینکه هزینه یک میلیون تومانی بابت آماده سازی در پرند، قبل از مسئولیت بنده به شرکت‌های دیگری واگذار شده بود، اظهار داشت: در زمان مدیرعامل قبلی پرند دو تعاونی فرهنگیان و مهر تهران وجود داشت که آنها مناقصه‌ای را برگزار کردند و با دو آماده ساز قرارداد بستند.

وی افزود: این قرارداد شامل اقدامات محوطه سازی نمی‌شد بنابراین از طریق فراخوان به تعاونی‌ها، محوطه سازی سایت‌ها به پیمانکاران واگذار می‌شود تا سایت‌های مسکن مهر بطور کامل تکمیل شود.

مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه 2 میلیون تومان بابت محوطه سازی و 2 میلیون تومان بابت آماده سازی از متقاضیان دریافت می‌شود، گفت: یک میلیون تومان از تسهیلات بانکی و یک میلیون تومان از آورده متقاضی بابت آماده سازی دریافت می‌شود ضمن آنکه برای محوطه سازی هم برنامه ما از ابتدا حصار کشی و پارکینگ نبوده است اما اخیرا در حال انجام این پروژه ها در کل مسکن مهر پرند هستیم.

صابونی با اشاره به اینکه در مسکن مهر به دنبال سود نیستیم، گفت: درطرح مسکن مهر سودی برای وزارت راه و شهرسازی تعریف نشده تا از مردم پولی بابت آن دریافت شود و هر اقدامی که صورت میگیرد در راستای رضایت متقاضیان است و در نهایت ریز هزینه های انجام شده به متقاضی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمان تحویل سند به متقاضیان باقیمانده این 4 میلیون تومانی که بابت محوطه سازی و آماده سازی دریافت شده به متقاضی بازگردانده می‌شود و تمامی جزئیات طرح در اختیار آن قرار خواهد گرفت.

کد خبر 172290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز