همشهری آنلاین: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خلاء های قانونی موجود در مورد تامین مسکن جوانان را بررسی کرد.

مسکن

به گزارش پخش اخبار چند رسانه‌ای واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات فرهنگی این مرکز با بیان این مطلب که مسکن یکی از نیازهای اولیه انسان بوده و طبق قانون اساسی حق هر فرد و خانواده ایرانی به شمار رفته است، اعلام کرد: با توجه به اینکه برای تشکیل خانواده دارابودن مسکن مناسب تبدیل به یک برداشت عمومی شده است، لزوم برنامه ریزی دقیق در این امر دو چندان می‌شود.

این گزارش می افزاید: ایران با نزدیک شدن جمعیت جوان کشور به سن ازدواج و اشتغال طی سالیان اخیر با تقاضای بالای مسکن مواجه شده که عمدتا خود را از سال 1384 بر بازار مسکن تحمیل کرده است و طبق مطالعات انجام شده این روند تا سال 1392 همچنان ادامه دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بررسی قوانین در این حوزه و شناسایی خلاءهای آن می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف که اولا چه قوانینی در این حوزه وجود دارد و ثانیا چه مواردی می‌تواند تبدیل به قانون شود، کمک کند تا بتوان برای حل مشکل مسکن جوانان، قدم موثری برداشت.

در ادامه این گزارش سعی شده است تا ابتدا قوانین این حوزه به شکل کامل احصا شود و آنگاه این قوانین و نقاط ضعف و قوت آنها به خصوص با رویکرد مسکن جوانان بررسی شود، تا بتوان با اشاره به خلاءهای قانونی موجود در این بخش، به جمع بندی مناسب دست یافت. در این راستا همچنین سعی شده است از نظرات صاحبنظران و کارشناسان این حوزه و همچنین تعدادی از نمایندگان محترم مجلس استفاده و ماحصل نظرات آنها در گزارش منعکس شود.

کد خبر 143230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز