همشهری آنلاین: وزیر خارجه سابق لیبی در واکنش به تحرکات اخیر قطر در لیبی با این‌که لیبی یکی از استان‌های وابسته به امیر قطر نیست، گفت که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی همچون قذافی به جنون قدرت مبتلا شده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آنلاین، عبدالرحمن شلقم، وزیر خارجه سابق لیبی و سفیر کنونی آن در سازمان ملل متحد تاکید کرد که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی تصور می‌کند که منطقه را او رهبری می‌کند و بسان قذافی به جنون قدرت مبتلا شده است.

 شلقم که با بخش عربی تلویزیونی "دویچه وله" مصاحبه می‌کرد، گفت: امیر قطر درصدد تشکیل حزبی به نام "حزب الله" در لیبی است و به این طریق درصدد توسعه نفوذ خود در لیبی برآمده است.

وی افزود: سران شورای انتقالی و رئیس آن به دلیل نداشتن مهارت و تجربه سیاسی و عدم آگاهی از آنچه در خفای امور می‌گذرد، سخنان امیر قطر را باور و با آن موافقت کرده‌اند.

شلقم گفت: شورای انتقالی تن به خواسته‌های قطر داده که اکثر لیبی‌ها آن را رد می‌کنند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند با مقاومت ملت لیبی مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد که لیبی یکی از استان‌های وابسته به امیر قطر نیست و با رهبری نیروهای بین المللی که قرار است راهی لیبی شوند، توسط قطر مخالفت کرد و آنها را ارتش مزدوران خواند.

 وزیر سابق خارجه لیبی اداره کشور توسط قطری‌ها را به سخره گرفت و تاکید کرد که این کارشناسان و متخصصان لیبی هستند که بخش نفت و بانک‌های قطر را اداره می‌کنند و ما حضور آنها در لیبی را رد می‌کنیم.

کد خبر 150380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز