همشهری آنلاین: امیر قطر از برگزاری اولین انتخابات پارلمانی در این کشور در سال 2013 خبر داد.

امیر قطر

به گزارش ایسنا، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر روز سه‌شنبه اعلام کرد که اولین انتخابات مجلس شورای این کشور در نیمه دوم سال 2013 برگزار خواهد شد.

وی که در مراسم آغاز به کار دور جدید نشست‌های مجلس مشورتی قطر سخن می‌گفت، تاکید کرد: تصمیم گرفتیم انتخابات مجلس در نیمه دوم سال 2013 برگزار شود.

امیر قطر افزود: اکثریت اهداف تعیین‌شده قانون اساسی قطر اجرا شد و براساس آن ما انتخابات شورای شهر را برگزار کرده و دادگاه قانون اساسی را ایجاد کردیم.

این مقام بلندپایه قطری تاکید کرد: اجرای برخی از بندهای قانون اساسی به دلیل چالش‌های پیش‌رو توسعه در کشور و اوضاع نه چندان مساعد منطقه به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به موضوع برگزاری انتخابات مجلس شورا گفت: برخی بندها نیز برای اجرا نیاز به قانون دارد.

امیر قطر خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم تمامی این گام برای ساخت قطر مدرن ضروری است و قطری‌ها توانایی رویارویی با چالش‌ها و ساخت کشور را دارند.

در اوج انتفاضه‌های جهان عرب حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در ماه فوریه تاکید کرده بود: دوحه برای برگزاری انتخابات مجلس شورا در آینده‌ای نزدیک تلاش می‌کند.

مجلس شورای قطر در سال 2008 قانونی را تدوین کرده بود که راه را به روی برگزاری جزئی انتخابات پارلمانی باز گذاشته، به گونه‌ای که دوسوم اعضای مجلس از طریق انتخابات تعیین شوند و یک‌سوم باقی‌مانده را نیز امیر قطر انتخاب کند.

کد خبر 150090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز