گروه اجتماعی: مستمری برخی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه بالا بودند، ترمیم شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی آن دسته از مستمری بگیران که دارای سابقه پرداخت حق بیمه بالا بوده‌ اما به دلایلی مستمری دریافتی آنان در سال جاری کمتر از 350 هزار تومان در ماه است در صورت داشتن شرایط لازم مشمول ترمیم مستمری می‌شوند.

در بخشنامه‌ای که از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور صادر شده آمده است: این سازمان به منظور حمایت بیشتر از مستمری بگیرانی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه بالا بوده ، تاریخ برقراری مستمری آنان مربوط به قبل از سال 83 است و پرونده آنان در تاریخ 1/1/85 در ردیف پرونده‌های فعال قرار داشته باشدهمچنین  مستمری استحقاقی آنان در زمان برقراری بالاتر از حداقل دستمزد زمان برقراری بوده  و مستمری دریافت آنان در تاریخ 1/1/85 کمتر از 350 هزار تومان باشد ، صادر شده است.

بر این اساس همه بازنشستگان،از کارافتادگان کلی و بازماندگانی که دارای شروط فوق بوده مشمول این ترمیم مستمری خواهند بود و در خصوص پرونده‌های مستمری بازماندگان تبدیلی تاریخ برقراری اولیه مستمری بازنشستگی و یا از کارافتادگی کلی ملاک عمل است.

بر پایه این گزارش ، نحوه محاسبه ترمیم مستمری برای این دسته از مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی بر اساس فرمول ( میزان مابه‌التفاوت - 30÷ سابقه ×200000 ) صورت می‌گیرد. 

سابقه قابل احتساب در این فرمول عبارت است از تمامی سوابقی که در برقراری مستمری مورد محاسبه واقع شده است و سقف سابقه تا 35 سال محسوب خواهد شد که پس از احتساب مستمری برای این دسته از افراد از طریق فرمول ذکر شده دریافتی ماهیانه آنان نباید از مبلغ 350 هزار تومان در ماه بیشتر شود.

گفتنی است تمامی مستمری بگیرانی (به استثناء مشمولین تبصره 4 ماده 76) که مستمری برقراری آنان بالاتر از حداقل دستمزد زمان برقراری بوده و مبلغ مستمری ماهیانه آنان در تاریخ 1/1/85 بین 150 تا 200 هزار تومان باشد با توجه به سابقه پرداخت حق بیمه به شرح زیر محاسبه می‌گردد:

تا 25 سال سابقه، 5 هزار تومان-25 تا 30 سال سابقه، 7 هزار تومان-30 سال و بیشتر،9 هزار تومان.

برای تمامی از کارافتادگان کلی مشمول این افزایش بدون در نظر گرفتن میزان سابقه پرداخت حق بیمه آنها و تمامی مشمولین تبصره 4 ماه 76 که مبلغ مستمری ماهیانه آنها در زمان 1/1/85 کمتر از 200 هزار تومان باشد، ماهیانه مبلغ 9 هزار تومان به مستمری این افراد اضافه می شود.

در این بخشنامه واحدها مکلف شده‌اند پس از نصب سیستم نرم‌افزاری مربوطه و بررسی پرونده‌ها در صورت حائز شرایط بودن این افراد نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت حاصله از ابتدای سال جاری به همراه اولین مستمری برای این دسته از افراد پرداخت نمایند.

کد خبر 15008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز