دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تایید حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ ، احتمال مذاکره و گفتگو با مقام‌های آمریکایی در این کنفرانس را رد کرد.

به گزارش ایرنا،لاریجانی که روز دوشنبه 16 بهمن پس از مذاکره دو ساعته با "سیدعبدالعزیز حکیم" رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به همراه وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرده بود، در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه "آیا در کنفرانس مونیخ شرکت می‌کنید" و همچنین "آیا برنامه‌ای برای مذاکره با مقامات آمریکایی در این کنفرانس دارید ؟"، اظهار داشت: پاسخ به سووال نخست "آری" است اما پاسخ به سووال دوم "خیر" است. "
ما دنبال بمب نیستیم

دنبال بمب نیستیم

علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه نشست مطبوعاتی مشترک با "سید عبدالعزیز حکیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، تصریح کرد: ما به دنبال بمب نیستیم و این را از قبل هم اعلام کرده‌ایم.

لاریجانی که به پرسشی در مورد اظهارات اخیر "ژاک شیراک" رییس جمهوری فرانسه سخن می‌گفت ، با اشاره به تسهیلاتی که ایران برای نظارتهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم کرده است ، گفت: کشوری که به دنبال سلاح باشد زیر نظر آژانس کار نمی‌کند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد که برای ایران دسترسی به دانش هسته‌ای یک اصل مهم است.

لاریجانی با بیان اینکه مذاکرات خوبی با حکیم در مورد امنیت و ثبات در عراق داشته است، عراق را متحد طبیعی ایران توصیف و ابراز امیدواری کرد که شرایط برای توسعه و امنیت در عراق فراهم شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین ابراز امیدواری کرد سفر حکیم به ایران ، به نفع مردم و دولت عراق باشد.

تهران از دولت عراق حمایت می‌کند

حکیم نیز با اشاره به دیدارهایش با مقامات ایرانی ، موضع ایران در قبال عراق را قبل و بعد از سقوط صدام مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد که تهران از دولت عراق حمایت می‌کند.

عبدالعزیز حکیم نیز در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سووال که آیا از طرف شما دعوت مجددی برای مذاکره بین ایران و آمریکا شده است، اظهار داشت: برای بار دوم دعوتی ارایه نداده‌ام ولی با توجه به وضعیت منطقه قطعا گفت و گوی ایران و آمریکا بسیار مهم است و تمامی دست‌اندرکاران عراق خواهان این موضوع هستند.

وی تصریح کرد: این چانه‌زنیهای سیاسی بین ایران و آمریکا به نفع کل منطقه خواهد بود.

کد خبر 15000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز