چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ادعاهای مکرر آمریکا مبنی بر ارسال اسلحه ‌و مهمات توسط ایران به داخل خاک عراق، کاملا دروغ و نوعی عملیات روانی است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار مصطفی محمد نجار تاکید کرد: این ادعاها نوعی فرافکنی و عملیات روانی است که‌از سوی آمریکایی‌ها برای ایجاد اختلاف و درگیری میان کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تصاویر و عکس‌های پخش شده نیز بیشتر به یک خیمه‌شب بازی مضحک شبیه است تا ارائه مستندات واقعی.

وزیر دفاع همچنین خاطرنشان کرد: اصولا سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌براساس عدم‌مداخله در امور سایر کشورها پایه‌گذاری شده‌است و علت مخالفت ما با حضور نیروهای مداخله‌گر آمریکایی در عراق و منطقه نیز از همین سیاست ناشی می‌شود.

نجار گفت: اشتراکات مذهبی و روابط دیرینه دو کشور ایران و عراق که بیشتر از قدمت تاریخ آمریکاست زمینه‌های بسیار مناسبی برای گسترش روابط دو کشور دوست و همسایه فراهم کرده‌است و هر دو کشور از منافع آن سود می‌برند.

تکرار ادعاهای واهی

به‌گزارش خبرگزاری مهر کاخ سفید با کم اهمیت شمردن اعتراف رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر نبود مدرکی درباره دخالت ایران در عراق، بار دیگر اتهامات بی پایه و اساس خود را درباره تهران تکرار کرد.

تونی اسنو سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه هیچ اختلافی بین دولت و ژنرالهای ارشد آمریکا درباره نقش ایران در عراق وجود ندارد، باردیگر بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی مدعی شد: تسلیحاتی وجود دارد که از ایران وارد عراق شده است.

پیترپیس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا 2روز پیش با رد اتهامات بی پایه و اساس مقامهای کشورش علیه ایران مبنی بر حمایت تسلیحاتی از گروههای عراقی تاکید کرد: هیچ اطلاعات و مدرکی در این زمینه که تهران سلاحهای مرگبار به عراق ارسال می کند، وجود ندارد.

کد خبر 15792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز