رییس مجلس شورای اسلامی "ایجاد ثبات، آرامش، رونق و شکوفایی عراق" را جزو خواسته‌های مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما برای تحقق این خواسته، خود را پشتیبان مردم ، مجلس و دولت کشور برادر عراق می‌دانیم.

به گزارش روز شنبه اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، حدادعادل در دیدار "ابراهیم جعفری" نخست وزیر سابق عراق با ابراز تاسف از اقدامات تروریستی در عراق، اظهار داشت: با وجود همه مصایب و مشکلاتی که مردم و مسوولان عراقی در چهار سال گذشته متحمل شده‌اند راه تعالی و پیشرفت این کشور ادامه دارد و انتخاب تمام اعضای نهادهای مهم و تصویب قانون اساسی عراق پیروزی بزرگی برای مردم این کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تحولات جاری در دنیای اسلام گفت: سیاست و توطئه واحدی در عالم اسلام در حال اجرا است و دشمنان قصد دارند با اختلاف‌افکنی میان مسلمانان توجه آنان را از دشمن خارجی منحرف کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با استفاده از همین حربه است که می‌بینیم رژیم اشغالگر قدس با جسارت هرچه تمامتر به مسجدالاقصی تعرض می‌کند.

وی با اشاره به سیاستهای آمریکا در منطقه و جهان اظهار داشت: آمریکایی‌ها در ابتدای اشغال عراق با ادعای نجات ملت این کشور به منطقه آمدند اما امروز فقط بدنبال یافتن راه نجات و مفری برای خود هستند.

وی بر آمادگی همه‌جانبه مجلس شورای اسلامی بمنظور همکاری با پارلمان عراق تاکید کرد.

ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق هم ضمن تبریک ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حادثه بزرگ ‪ ۲۲‬بهمن ‪ ۵۷‬را پیروزی اندیشه امام خمینی (س) بر تفکر طاغوت خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران در ‪ ۲۷‬سال گذشته به دستاوردهای مهمی نایل شده است.

وی گفت: امام خمینی(س) شخصیت بزرگی بود که فقط به ایران تعلق نداشت بلکه تمام جهان اسلام آرمانهای ایشان را گرامی می‌دارند.

وی در مورد اوضاع کنونی عراق گفت: دولت عراق با اقتدار بدنبال استقرار ثبات و آرامش در این کشور است و در این راه نیاز به حمایت همه کشورهای همسایه بویژه جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی اعدام صدام توسط دولت عراق را اقدامی صحیح و بجا دانست و گفت: با وجود واکنشهای متفاوت در جهان اسلام و غرب نسبت به این اقدام، صدام دیکتاتوری بود که عراق را به ویرانه‌ای مبدل ساخت.

نخست وزیر عراق گفت: اشغال عراق هرچقدر هم که طول بکشد دایمی نخواهد بود و امور کشور عراق روزی بدست مردم آن اداره خواهد شد.

جعفری خواستار همکاری گسترده‌تر میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان عراق بویژه در زمینه مشاورتهای حقوقی و تجارب قانونگذاری شد.

در این دیدار محمد صادقی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و سیدعلی ریاض، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

کد خبر 15467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز