رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اعتماد مردم عراق به علمای دینی سرمایه‌ای برای مقابله با طرح‌های تفرقه‌افکنانه در عراق است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با سیدعبدالعزیز حکیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در روز شنبه 14 بهمن شکل‌گیری عراقی آباد، آزاد و مستقل را خواست جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: با شکل‌گیری شرایطی مناسب، مردم و دولت ایران آماده‌ی هرگونه کمک برای سازندگی و پیشرفت عراق بدون چشمداشت مادی هستند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت وحدت ملی در عراق گفت: دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی در این کشور خواست دشمنان مردم عراق است و شخصیت‌های عراقی می‌توانند با روشنگری مانع رشد این‌گونه اختلافات شوند.

هاشمی رفسنجانی، ثبات و امنیت عراق را مهم‌ترین خواست مردم این کشور عنوان کرد و گفت: کوتاهی اشغالگران در این زمینه و فرافکنی آن‌ها، موجب بروز پدیده‌ی ناامنی و بی‌ثباتی در عراق شده است و دولت این کشور می‌تواند به تدریج با شکل‌گیری نهاد‌های انتظامی و مدنی، خود امور را به دست گیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش اسلام و علمای دینی در جلوگیری از تفرقه و تشتت و هم‌چنین مقابله با طرح‌های دشمنان دین و مردم عراق را با اهمیت بیان کرد و گفت: اعتماد مردم عراق به علمای دینی سرمایه‌ای برای مقابله با طرح‌های تفرقه‌افکنانه در این کشور است.

سید عبدالعزیز حکیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نیز با تقدیر از تلاش‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم و دولت عراق، گسترش و تحکیم روابط دو کشور را خواستار شد.

وی با اشاره به مشکلات و ناامنی‌ها در عراق، تلاش دولت این کشور برای مقابله با این اقدامات را ثمربخش عنوان و اظهار امیدواری کرد مردم و دولت عراق در آینده‌ای نزدیک کنترل کامل امور امنیتی در این کشور را به دست خود گیرند.

رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، عمر حضور منافقین در این کشور را پایان یافته عنوان کرد و گفت: اعضای این گروه هیچ جایگاهی در این کشور ندارند و باید عراق را به سرعت ترک کنند.

کد خبر 14841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز