همشهری آنلاین: رییس مجمع تشیص مصلحت نظام اعلام کرد:اشغالگران در ایجاد اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی ناکام خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با وزیر امورخارجه سوریه  همکاری سازنده کشورهای منطقه‌ به ویژه جمهوری اسلامی ایران و سوریه را در حل مسایل و مشکلات منطقه، به خصوص عراق پر اهمیت عنوان کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ناامنی موجود در عراق را ناشی از ادامه حضور اشغالگران در خاک این کشور عنوان کرد .

وی همکاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه را جهت نزدیکی بیشتر گروه‌های اسلامی و افشای طرح‌های دشمنان اسلام در منطقه پر اهمیت بیان کرد و گفت: آنها برای گرفتار کردن کشورهای اسلامی منطقه در دام اختلافات تلاش می‌کنند و باید با هوشیاری این نقشه را خنثی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حرکت مسلمانان بر اساس اعتدال و همکاری میان مذاهب را در یکپارچگی و اتحاد مسلمانان مهم ارزیابی و تصریح کرد:تندروی از سوی هر گروه سیاسی و مذهبی در منطقه، موجب آسیب ‌به مسلمانان خواهد بود و منافع دشمنان را تامین خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مسایل لبنان و فلسطین پیروزی مقاومت اسلامی را الگویی مناسب برای مقابله با اهداف دشمنان عنوان کرد و گفت:‌پیروزی مردم لبنان در مقابل متجاوزان نتیجه بارز حرکت بر اساس آموزه‌های اسلامی و تسلیم‌ناپذیری است.

ولید معلم وزیر امورخارجه سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه جمهوری اسلامی و سوریه در جهت تامین صلح و ثبات منطقه،گفت:‌امریکا مانعی مهم بر سر راه تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه با عراق است.

وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر ثبات و یکپارچگی در عراق افزود: همکاری‌‌های چهارجانبه میان ایران،‌عراق، سوریه و لبنان می‌تواند نقشه‌های دشمنان را در منطقه خنثی کند.

 
وی تلاش رژیم صهیونیستی و امریکا را برای روشن کردن آتش تفرقه در منطقه محکوم به شکست دانست و گفت: هدف از این اختلاف افکنی‌ها، فراموش کردن  رژیم صهیونیستی، دشمن اصلی مسلمانان ،در منطقه است  وباید تلاش کرد تا مردم کشورهای اسلامی عمق این توطئه‌ها را درک کنند.

کد خبر 14031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز