آیت‌الله اکبرهاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار روز چهارشنبه‌با "بارون پاول فون مالتزان " سفیر آلمان‌در جمهوری‌اسلامی‌ایران تاکید کرد که " تحقیقات صلح آمیز هسته‌ای ادامه خواهد یافت".

به‌گزارش ایرنا، هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: مذاکرات باید با پرهیز از کلی‌گویی و جوسازی‌های تبلیغاتی و در فضایی مناسب و با تدبیر ادامه یابد و مسائل با ایجاد اعتماد متقابل مورد بررسی قرار گیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه"ایران برای اعتمادسازی حتی اقداماتی فراتر از تعهدات خود انجام داده‌است ، گفت: برای نشان‌دادن ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌های هسته‌ای خود ، همه نوع همکاری از جمله بازرسی‌های سرزده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پذیرفتیم‌ولی متاسفانه کشورهای غربی به‌دلیل دخالت آمریکا نتوانستند سوء‌نیت هایشان را مخفی کنند و با اقدامات شتابزده خود مشکلات فراوانی بر سر راه دستیبابی به تفاهم ایجاد کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود : نمی‌توان با اعمال زور و تهدید، باب تحقیق و توسعه علم و دانش را بر روی جوامع بشری بست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود،فجایع اخیر در لبنان‌و فلسطین ، کشتار مردم و کودکان بی‌گناه ، ویران ساختن زیر ساخت‌های یک کشور را پدیده‌ای زشت و تلخ دانست.

وی تصریح کرد : ضعف ارتش رژیم صهیونیستی و پیروزی حزب‌الله لبنان قطعه قابل ملاحظه‌ای در تاریخ کشورلبنان محسوب می‌شود و پیامهای روشنی برای منطقه و جهان دارد، ولی متاسفانه کشورهای اروپایی در این خصوص عملکرد مناسبی از خود نشان ندادند.

هاشمی رفسنجانی اظهار امیدواری‌کرد که کشورهای اروپایی به تثبیت صلح و ثبات در لبنان بر اساس خواست و اراده مردم این کشور و به دور از دخالتهای خارجی کمک کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به سوابق تاریخی همکاری‌های ایران و آلمان گفت : امکانات زیادی برای همکاری‌های اقتصادی ، سیاسی‌و فرهنگی دو جانبه وجود دارد که مناسب است به‌نحو شایسته‌ای مورد استفاده قرارگیرد.

سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود ، مواضع آلمان را در خصوص مسائل هسته‌ای ، خاورمیانه و روابط دو جانبه تشریح کرد.

"بارون پاول فون مالتزان " در خصوص بحران اخیر لبنان گفت : در تهاجم اخیر اسرائیل به لبنان این رژیم نتوانست به اهداف خود دست یابد.

کد خبر 2373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز