گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از اشغالگران عراق به علت آن‌که منافقین را در پایگاه اشرف تحت حمایت خود دارند انتقاد کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی که شنبه‌شب در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی در مسجد حضرت امیر(ع) شرکت کرده بود، طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد این شهید بزرگوار افزود: منافقین راه خوارج نهروان را رفتند و دردانه‌های انقلاب را از ما گرفتند.

کسی که خود را به همراه یک پیرمرد مجتهد و بزرگوار همچون اشرفی اصفهانی منفجر می‌کند، چگونه می‌اندیشد که این طور عمل می‌کند؟ منافقین با این کارها می‌خواستند بسیج کنندگان انقلاب را حذف کنند.

وی یادآور شد:  روحانیت همواره در برابر ظلم و ستم حاکمان پناه مردم بوده‌اند و علمای بلاد ما در مقابل ستمگران سینه سپر می‌کردند و هیچ‌گاه هم باری بر دوش دولت‌ها و بیت‌المال نبودند. روحانیت با اخلاص، نیروهای صالح و متعهد تربیت می‌کردند و به جامعه تحویل می‌دادند.

هاشمی اضافه کرد: روحانیت یکی از اساسی‌ترین محورهای حفظ استقلال و عظمت و بقای کشور ما در طول تاریخ بعد از اسلام بوده است.

وی افزود: پیشتاز حرکت انقلاب، امام راحل بودند و کسانی که ما امروز آن‌ها را شهدای محراب انقلاب می‌شناسیم، نیز از ستون‌های مبارزه و جهاد بودند. اینان بسیج کنندگان انقلاب بودند؛ از جمله‌ این‌ها آیت‌الله اشرفی اصفهانی بود.

اگر امروز بعد از 27 سال انقلاب با طراوت است و منبع الهام مردم لبنان و فلسطین می‌باشد به خاطر رشادت‌های این بزرگان است.

پیش از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرزند آیت الله شهید اشرفی اصفهانی  طی سخنانی با گرامیداشت یاد پدر بزرگوار خود، خواستار اختصاص یک هفته برای بزرگداشت یاد شهیدان محراب شد.

کد خبر 5956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز