آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران‌گفت: بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و هر گوشه جهان در حال جوانه‌زدن است.

به گزارش ایرنا، وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که به موضوع " بعثت پیامبر اعظم اسلام (ص)" ، اختصاص داشت، افزود: مسلمانان امروز وارث سنت ، احکام و سیره پیامبر اسلام(ص) هستند و باید در جهت حفظ و توسعه عملی این میراث که مرهون زحمات نبی‌اکرم (ص) بکوشند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد : بعثت خاتم پیامبران ، مهمترین قطعه تاریخ بشریت است که انسان امروزی نیز در مسیر آن حرکت می‌کند.

هاشمی رفسنجانی به اهمیت و نقش بعثت پیامبر اسلام (ص) در تکوین نظام اجتماعی و اخلاقی بشر اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به همین اصل و اهمیت است که مسلمانان همواره برموضوع بعثت پیامبر اعظم اسلام(ص) تاکید دارند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مرور تاریخ اسلام‌و تاثیر بعثت پیامبر(ص) از منظر زمانی و مکانی گفت : نکات مهمی در مورد بعثت پیامبر اسلام (ص) از لحاظ جغرافیایی (جزیره العرب)،زمانی(فترت ‪ ۵۰۰‬ساله از زمان حضرت عیسی (ع) تا بعثت ایشان ) و پیام‌آوری وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تهران توضیح داد : پیامبر(ص) در سرزمینی که سنت‌های غلط و نظام عشیره‌ای و طایفه‌ای بدوی در آن حاکم بود، مبعوث شد و به‌خاطردوری از قلمرو قدرت‌های آن زمان (ایران و رم ) با آرامش اما مواجه با سنت‌های غلط به فعالیت پرداختند.

هاشمی رفسنجانی به تلاش‌ها و زحمات رسول مکرم اسلام(ص) از بعثت در مکه تا استقرار نظام حکومتی در مدینه اشاره کرد و افزود : در تالیفات و تحقیقات کمتر به تشکیل ساختار نظام اسلامی و احکام سیاسی،اقتصادی، اجتماعی ، عبادی و فرهنگی که بر محور قرآن شکل گرفته، پرداخته شده است.

وی بر توجه محققان حوزوی دراین زمینه تاکید کرد و گفت: ما براساس بعثت پیامبر (ص) امروز وارث انقلاب بزرگ اسلامی خواهیم بود.

کد خبر 2441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز