یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

پیروزی یک بر صفر استقلال برابر مس سرچشمه قعرنشین ‌کافی بود تا این تیم به صدر جدول بازگردد و جای نفت تهران را بگیرد.

فوتبال

صبای قم هم در آبادان به پیروزی ارزشمندی رسید و در رده سوم قرار گرفت.شروع بازی استقلال با مس سرچشمه همه را به یاد بازی ماه گذشته ایران و بحرین انداخت، چراکه نادر فتح‌اللهی به‌دلیل تکل خشن روی پای آندو در ثانیه بیستم اخراج شد. این هافبک جوان توانست رکورد سریع‌ترین اخراج در لیگ برتر را به نام خود ثبت کند و از سوی دیگر تیمش را در شرایط فوق‌العاده سختی قرار دهد. با وجود این، استقلال در نیمه اول نمایش خوبی نداشت و در باز کردن دروازه تیم قعرنشین جدول ناتوان بود.

پس از 10 نفره شدن مس پیش‌بینی می‌شد که استقلال خیلی زود به گل برسد ولی تیم میهمان در دفاع بدون اشتباه بود و از طرف دیگر حملات استقلالی‌ها زهر زیادی نداشت. آبی پوشان در روزهای اخیر به‌دلیل بارندگی شدید در تهران مجبور شده بودند در سالن تمرین کنند و شاید همین موضوع دلیل ناآمادگی آنها بود. حملات استقلال سرعت زیادی نداشت و مهاجمان این تیم به ندرت توانستند فرصتی به دست آورند. بهترین موقعیت این تیم در دقیقه سی و دوم بود ولی توپ زیر پای جباری که در موقعیت تک به تک بود، ‌گیر کرد.

استقلال در نیمه دوم به بازی سرعت بیشتری داد و توانست در دقیقه 56 طلسم دروازه مس را بشکند. جباری در محوطه جریمه توپ را برای میداوودی کاشت و این مهاجم با شوتی سنگین، توپ را به طاق دروازه حسن هوری کوبید. بعد از این گل استقلالی‌ها و به‌ویژه فرهاد مجیدی تلاش زیادی برای زدن گل دوم داشتند ولی کاپیتان استقلال که آخرین‌بار در شهرآورد گل زده، برای پنجمین بازی متوالی در لیگ موفق به گلزنی نشد. در دقایق پایانی مهم‌ترین اتفاق بازی، ده نفره شدن استقلال بود. در دقیقه 83، آندرانیک تیموریان به‌دلیل درگیری لفظی با هم تیمی‌اش‌عمران‌زاده ‌ با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد. در نهایت، استقلال با این پیروزی خفیف26 امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر از نفت تهران و صبا به صدر جدول بازگشت ولی مظلومی برای بازی حساس تیمش مقابل صبا در هفته سیزدهم، هافبک ملی پوشش را به‌دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

پیروزی سپاهان

سپاهان روز گذشته، پیروزی باارزشی در اصفهان به دست آورد و 21 امتیازی شد،‌ در حالی‌که با نتیجه2 بر صفر از ملوان عقب افتاده بود‌. علی جراح‌کار در دقیقه ۸ و محمد حیدری در دقیقه ۱۵ برای ملوان گلزنی کردند ولی سید صالحی در دقیقه ۱۹ یکی از گل‌ها را جبران کرد تا سپاهان نیمه اول را با شکست 2-1 به رختکن برود. در نیمه دوم اما سپاهانی‌ها حملات زیادی روی دروازه ملوان انجام دادند و سرانجام در دقیقه 77 توسط مهدی کریمیان به گل مساوی رسیدند. حملات زردپوشان بعد از گل تساوی ادامه داشت و سپاهان سرانجام با گل دقیقه 91 عمادرضا 3 امتیاز شیرین گرفت.

گفتنی است که هدایت سپاهان بر عهده کریم قنبری بود و قرار است از بازی بعدی، زلاتکو کرانچار روی نیمکت این تیم بنشیند. ذوب‌آهن دیگر تیم اصفهانی‌ اما در تبریز موفق به شکست شهرداری نشد و این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. صبای قم در ادامه نتایج خوبش توانست صنعت نفت را در آبادان شکست دهد. فونیکه ‌سی در دقیقه ۲۷ توانست برای نفت گلزنی کند اما صبا در دقیقه ۴۷ توسط رضا عنایتی به گل رسید. شاگردان ویسی در دقیقه ۵۸ با گلزنی دوباره عنایتی از نفت پیش افتادند ولی در دقیقه ۷۳ سجاد مشکل پور توانست بازی را به تساوی بکشاند. این پایان کار نبود چرا که کریم اسلامی در دقیقه ۸۸ گل سوم صبا را زد تا این تیم با پیروزی در آبادان 25 امتیازی شود. تیم‌های سایپا و فولاد هم در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند و این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. دو تیم بحران زده بازی سرد و کسل کننده‌ای به‌نمایش گذاشتند تا هیچکدام به بیش از یک امتیاز نرسند.

نتایج دیروز لیگ برتر

استقلال1 - مس سرچشمه صفر
سپاهان 3 - ملوان 2
سایپا صفر - فولاد صفر
شهرداری تبریز صفر - ذوب‌آهن صفر
صنعت نفت 2 - صبا 3

کد خبر 149898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز