همشهری‌آنلاین: قرارداد اجتماعی در ایالت متحده آمریکا: گذشته، حال و آینده؛ عنوان سخنرانی دیگری از سلسله نشست‌های تخصصی مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا است که توسط دکتر حسن حسینی عضو هیات علمی گروه مطالعات آمریکای شمالی دانشکده مطالعات جهان ایراد می‌شود.

از "رقص گرگها" (آمریکا و سرخپوستان) تا "رقص با گاوها - نماد جنبش اشغال وال استریت" (آمریکا و سفید پوستان طبقه متوسط جامعه) قرارداد اجتماعی چهارچوب بسیار مهم و قابل تاملی برای بررسی و مطالعه پیرامون ایالت متحده آمریکا بوده، هست و خواهد بود.

دکتر حسینی در این سخنرانی که به همت موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا دانشگاه تهران و انجمن علمی مطالعات جهان برگزار می‌شود با توجه به مشاهدات و مطالعات میدانی خود به ترسیم و تحلیل جامعه، فرهنگ و سیاست در ایالات متحده آمریکا پرداخته و گزارشی تصویری از سفرهای خود نیز ارائه خواهد کرد.

موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در کنار امور پژوهشی در مسیر شناسایی هر چه بیشتر قلمروهای مطالعاتی خود؛ سخنرانی‌های مفهومی نیز برگزار می‌کند.

در این نشست‌ها؛ کارشناسان و پژوهشگران برجسته؛ به طرح تاز‌ ترین یافته‌ها و به مرور مفاهیم و قلمروهای کلیدی عرصه‌های مرتبط می‌پردازند و متن کامل سخنرانی‌ها نیز به عنوان اسناد علمی موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا منتشر می‌شود.

زمان سخنرانی فوق سه‌شنبه دهم آبان90 در ساعت 13 تا 14و 30 دقیقه خواهد بود و مکان آن نیز دانشکده مطالعات جهان (سالن حنانه) است. دانشکده مطالعات جهان در خیابان کارگر شمالی در پردیس شمالی دانشگاه تهران (ورودی غربی) قرار دارد.

کد خبر 149748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز