همشهری آنلاین: علاءالدین بروجردی گفت: پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا فقط یک شوخی بی‌مزه است که اصلا جایگاهی در مجموعه‌ سیاست‌های تند و خشن آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در غرفه‌ ایسنا در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران افزود: ضرب و شتم وحشیانه مردم آمریکا و زندانی‌ کردن آن‌ها در واقع بیانگر نبود صداقت در گفتارهای مسوولین آمریکایی مبنی بر آزادی و دموکراسی است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر کلینتون درباره ایران گفت: طبیعتا در یک چنین شرایطی اظهارات خانم کلینتون یک فرافکنی برای پاسخگویی به افکار عمومی آمریکا و جهانیان در ارتباط با برخوردهای خشن و برخلاف موازین دموکراتیک است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این‌که «در آمریکایی‌ها هیچ‌گونه صداقتی برای مذاکره با ایران مشاهده نمی‌کنیم» افزود: کنگره‌ آمریکا ده‌ها میلیون دلار بودجه برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده است و بیشترین فشار سیاسی را در بحث هسته‌یی و حقوق بشر به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند، ضمن آن که آمریکایی‌ها سردمدار صدور قطعنامه‌های تحریم علیه هستند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «انتخابات تونس نشان داد که انقلاب آن‌ها بر اساس بیداری اسلامی رخ داده بود» تصریح کرد: همه کسانی که تاکنون تردید داشتند که این بیداری اسلامی است باید این واقعیت را با پیروزی اسلام‌گرایان در تونس بپذیرند.

وی با اشاره به این‌که «بیداری مردم منطقه نشان دهنده افول قدرت آمریکا در منطقه و جهان است» ادامه داد: پیش‌بینی بنده این است که همین روند بیداری اسلامی در مصر، تونس و بقیه کشورهایی که مردم با یک شور و شعور اسلامی مقاومت می‌کنند و شهید می‌دهند و صحنه‌های باشکوهی از مردم سالاری دینی را به نمایش می‌گذارند، ادامه خواهد یافت و پیروز می‌شوند.

بروجردی هم‌چنین به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق اشاره کرد و گفت: اوباما در تبلیغات انتخاباتی‌اش در واقع خروج نیروهای آمریکایی را مطرح کرده بود و این کار محقق نشد، و با توجه به این که انتخابات جدیدی در پیش روی آقای اوباماست او برنامه‌ریزی می‌کند، تا افکار عمومی مردم آ‌مریکا را قانع کند که شعارهای انتخاباتی قبلی‌اش محقق شده است و زمینه را برای پیروزی انتخابات بعدی خودش فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم آمریکا برای جنگ در عراق گفت: آمریکایی‌ها در عراق که هزار میلیارد دلار هزینه کرده‌اند و 4 هزار نفر کشته داده‌اند تاکنون نتوانسته‌اند افکار عمومی ملت عراق را به دست آورند. آمریکایی‌ها در عراق هم کاملا منفور هستند. هم‌چنین یکی از دلایل مهم اقدامات تروریستی در عراق نتیجه سیاست‌ها، دخالت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آمریکایی‌هاست که در جهت اهداف تحریک شده خودشان است.

کد خبر 149719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز