همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: مردم ایران و پیشاپیش آنان مردم خراسان جنوبی با عشق، پاکی، صلابت و ایمان پای ارزش‌های الهی ایستاده‌اند و از آن دفاع می‌کنند، از این رو همه مسئولان وظیفه دارند، از تمـام فرصت‌ها برای خدمت به این مردم استفاده کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد استقبال مردم خراسان جنوبی از خادمان خود را حماسه‌ای قابل ثبت در تاریخ بیان کرد و افزود: مردم استان حضور دولت را بهانه کرده و با تشکیل دریای عظیم مردمی از فرودگاه بیرجند تـا محل سخنرانی اعـلام آمـادگی و ایستادگی پای آرمان‌هـای انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

رئیس جمهور بـا بیان اینکه تـوده های عظیم مردمی و اراده‌هـای الهی تاریخ ساز است تصریح کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مـردم این استان از یک سو بـرای دولتمردان تجدید قـوا و روحیه و از سوی دیگـر تودهنی محکمی به آمریکا، مستکبرین جهان و تمام بدخواهان ملت ایران بود.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه دولت با همه وجود در مسیر خدمت به مردم حرکت خواهد کردافزود: بهترین تفریح بـرای دولتمردان کـار برای مردمی است که با هوشمندی در تمـام صحنه‌هـا حاضر شده و دشمنان و بدخواهان خود را مایوس می‌کنند.

رئیس جمهور بـا تـاکید بـر ضرورت تـوجه ویژه به استان خراسان جنوبی گفت: اگـرچه در سه سفر گذشته تصمیمات خوبی برای پیشرفت این استان اتخاذ شده اما هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله دارد، از این رو همه مسئولین باید تمام توان خود را برای اعتلای هر چه بیشتر سطح رفاهی و معیشتی خراسان جنوبی به کار بگیرند.

در جلسه استانی هیات دولت به ریاست آقای احمدی نژاد، ابتدا مصوبات اجرا نشده به تفکیک وزارتخانه‌های مربوطه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر درباره چرایی اجرا نشدن آنها، تصمیمات لازم در خصوص رفع موانع و شروع اجرای این مصوبات اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین وزاء و معاونان رئیس جمهور با ارائه گزارشی از جریان بازدیدهای خود از شهرستان های مختلف خراسان جنوبی نیازهای جدید این شهرستان هـا را در قالب پیشنهاداتی مطرح کردند و درباره تمامی این پیشنهادات تصمیم گیری شد.

اتصال خراسان جنوبی به خط آهن سراسری، تقویت بخش های صنعت و کشاورزی استان، ایجاد شهرک‌های صنعتی، احیای قنوات و حمایت از آبیاری تحت فشار، توجه بیشتر به عمران شهری و روستایی، ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و هنری از جمله پیشنهاداتی بود که برای پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر استان خراسان جنوبی در جلسه استانی هیات دولت مطرح و برای اجرایی شدن آنها تصمیم گیری شد.

کد خبر 149591
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز