گروه حوادث: عامل جنایت قرچک ورامین که در اقدامی هولناک یک پیرزن و نوه‌‌اش را به قتل رسانده بود، صبح روز گذشته در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

حوادث قتل

عقربه‌های ساعت 6:15 صبح چهارشنبه 4 آبان ماه را نشان می‌داد که خودروی پلیس آگاهی وارد خیابان فردیس قرچک ورامین شد و با عبور از میان جمعیتی که در آنجا جمع شده بودند، درست مقابل چوبه دار توقف کرد. قرار بود در این محل حکم اعدام جوانی اجرا شود که 2 سال قبل پیرزنی را به همراه نوه خردسالش بی‌رحمانه به قتل رسانده بود. مردم از ساعتی قبل در این محل جمع شده و منتظر اجرای حکم بودند و در میان جمعیت رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار و بخشدار ورامین نیز حضور داشتند.

بعد از توقف خودروی پلیس مقابل چوبه دار، ماموران، جوان اعدامی را از داخل ماشین بیرون آوردند. وقتی خبرنگاران از او پرسیدند که آخرین حرفش پیش از مرگ چیست، جواب داد که توبه کرده و از خدا خواسته که او را ببخشد.مرد جوان بعد از گفتن این جمله به طرف طناب دار برده شد و قبل از قصاص، قاضی اجرای احکام شروع به خواندن خلاصه‌ای از پرونده کرد. او گفت: «بخشعلی 29‌ساله، مرداد ماه سال 88 در اقدامی هولناک و با انگیزه سرقت وارد خانه پیرزنی هشتاد ساله که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرد شد و او را به همراه نوه‌‌اش که دختربچه‌ای هشت‌ساله بود، به قتل رساند. این مرد جنایتکار پس از محاکمه در شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران از سوی 5‌ قاضی دادگاه به اتهام قتل و آزار و اذیت به دو بار قصاص، یک بار اعدام و تحمل 10 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد. این حکم به تأیید قضات دیوان عالی رسید و با توجه به اینکه درخواست شده بود حکم در ملأعام اجرا شود، این حکم برای عبرت سایرین در ملأعام اجرا می‌شود».

پس از حرف‌های قاضی اجرای احکام، جوان جنایتکار پای چوبه دار رفت و ساعت 6:37 صبح چهارشنبه و در حضور اولیای دم به دار مجازات آویخته شد.

حسینی، دادستان ورامین بعد از اجرای حکم، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: در این پرونده جوان جنایتکار که همسایه قربانیان بوده به قصد سرقت وارد خانه آنها شده و بعد از جنایت هولناک اقدام به سرقت طلاها کرده اما خیلی زود از سوی پلیس دستگیر شده است.

وی ادامه داد: این جنایت بسیار تلخ بود و تأثیر بدی روی مردم شهرستان گذاشته بود. تا مدتی همه درباره آن حرف می‌زدند و به همین خاطر به سرعت و به شکل ویژه آن را مورد رسیدگی قرار دادیم و بعد از صدور کیفرخواست، درخواست کردیم که حکم در ملأعام اجرا شود چرا که خیلی از مردم شهر از این حادثه به‌شدت متأثر و خشمگین شده بودند و اجرای حکم در ملأعام می‌توانست درس عبرتی برای سایر مجرمان باشد.

وی افزود: حکم اعدام در حالی اجرا شد که روز قبل از آن، حکم شلاق جوان جنایتکار به اجرا درآمده بود.

جنایت باورنکردنی

پدر دختربچه هشت ساله، یکی از اولیای دم بود که برای مشاهده اعدام قاتل دخترش به محل اجرای حکم رفته بود. او بعد از اجرای حکم گفت: حدود 20‌سال بود که با خانواده قاتل همسایه بودیم. بخشعلی از بچگی کنار ما بزرگ شده بود و نمی‌دانم چرا ناجوانمردانه مادرهمسرم و دخترم را به قتل رساند. او حتی مراسم عروسی‌‌اش را هم در خانه مادر همسرم برگزار کرده بود اما نمک خورد و نمکدان شکست.

وی ادامه داد: روز حادثه من و همسرم سرکار بودیم و زمانی که برگشتیم شاهد صحنه دلخراشی بودیم. حتی مراسم عزاداری را در خانه پدر قاتل گرفتیم و اصلا تصور نمی‌کردیم که بخشعلی عامل جنایت باشد. وقتی ماموران او را به جرم قتل دستگیر کردند، اعضای خانواده‌‌اش از خجالت خانه خود را ترک کردند و به محل دیگری رفتند. از اینکه چنین قاتل بی‌رحمی به سزای عملش رسیده خوشحالم چرا که من و همسرم مدت‌ها در انتظار چنین روزی بودیم.

کد خبر 149542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز