گروه حوادث: پرونده چهار مرد شیطان‌صفت که به اتهام تجاوز به عنف به مرگ محکوم شده بودند با اعدام آنها در قزوین و نوشهر بسته شد.

اعدام

نخستین اعدامیان که سحرگاه شنبه در زندان مرکزی قزوین پای چوبه دار رفتند، اعضای باندی بودند که با ربودن زنان و دختران، اقدام به آزار و اذیت آنها کرده بودند.

راز جنایت‌های این باند اواسط دی‌ماه سال گذشته و زمانی فاش شد که دختر جوانی سراسیمه نزد ماموران پلیس شهرستان قزوین رفت و آنها را در جریان حادثه شومی که برایش اتفاق افتاده بود قرار داد.

او گفت: ساعتی قبل با تاریک شدن هوا از محل کارم خارج شدم تا به خانه بروم. کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که یک خودروی سواری مقابلم توقف کرد. به‌غیر از راننده، جوان دیگری سوار ماشین بود و به‌نظر می‌رسید که مسافر است. برای همین من هم سوار شدم و ماشین شروع به حرکت کرد.

شاکی ادامه داد: بعد از طی مسیری کوتاه، راننده به بهانه بررسی صندوق عقب خودرو، در محل خلوتی توقف کرد و پیاده شد. او وقتی مطمئن شد در آن حوالی کسی نیست، سوار ماشین شد و با اشاره به جوان دیگری که داخل ماشین نشسته بود، هر دوی آنها به من حمله کردند. آنها که تیغه چاقویشان را زیر گلویم گذاشته بودند، مرا تهدید به مرگ کردند و به زور سرم را زیر صندلی بردند و به راه افتادند. در حالی که وحشت همه وجودم را گرفته بود، شروع به گریه کردم و با التماس از آنها خواستم هر چه پول و طلا دارم را بردارند اما اجازه دهند که از ماشین پیاده شوم ولی راننده و همدستش گوششان به این حرف‌ها بدهکار نبود و به راهشان ادامه دادند.

چند دقیقه بعد وقتی به محلی خلوت در بیابان‌های اطراف شهر رسیدیم آنها مرا به زور از ماشین پیاده کردند و در آنجا چشمم به دو مرد دیگر افتاد که ظاهرا منتظر ما بودند. هر چهار مرد جوان، قصد آزار و اذیت مرا داشتند و وقتی در برابرشان مقاومت کردم، کتکم زدند و به زور نقشه شیطانی خود را عملی کردند. سپس در حالی که بی‌حال شده بودم مرا به نزدیکی یکی از خیابان‌های خلوت شهر بردند و در آنجا رهایم کردند.

بعد از شکایت دختر جوان با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده در اختیار قاضی ملکی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب قزوین قرار گرفت و دستور بازداشت متهمان صادر شد.

از آنجا که دختر جوان مدعی بود متهمان قبل از ربودن او، در پمپ بنزین سوختگیری کرده بودند، ماموران راهی این محل شدند و به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته پرداختند. یکی از دوربین‌ها، تصویر خودروی متهمان را ضبط کرده بود و با شناسایی این خودرو، هر چهار عضو باند یکی بعد از دیگری دستگیر شدند.

با دستگیری مردان شیطان‌صفت، تعدادی دختر دانشجوی دیگر هم با حضور در اداره آگاهی آنها را شناسایی کردند و مدعی شدند که این افراد آنها را ربوده و بعد از انداختن در صندوق عقب ماشین، به بیابان‌های اطراف شهر برده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها، پرونده به دادگاه کیفری استان قزوین ارسال شد و قضات دادگاه بعد از محاکمه اعضای این باند مخوف، سه نفر از آنها را که با هم نسبت فامیلی داشتند و متاهل بودند، در اتهام تجاوز به عنف و آدم‌ربایی مجرم شناخته و به اعدام و حبس محکوم کردند. نفر چهارم نیز با توجه به اینکه فقط در آدم‌ربایی نقش داشت به حبس محکوم شد.

بعد از تایید این حکم و اجرای مقدمات قانونی، سه مرد شیطان‌صفت سحرگاه شنبه در زندان مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شدند.

جنایت در جنگل

دومین پرونده‌ای که سحرگاه شنبه مختومه شد، متعلق به مرد شروری در نوشهر بود. این مرد بهمن ماه سال گذشته و به‌دنبال شکایت یک زن جوان تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

زن جوان در تشریح ماجرا به ماموران پلیس گفت: به‌عنوان مسافر سوار خودروی پراید مردی شدم اما او با تهدید چاقو و قمه مرا ربود و با انتقال به جنگل‌های اطراف نوشهر، به زور مورد آزار و اذیت قرار داد. با اطلاعاتی که این زن در اختیار پلیس قرار داده بود، تحقیقات برای دستگیری مرد شیطان صفت شروع شد و ماموران متوجه شدند که این فرد یک شرور سابقه دار است که از مدتی قبل به اتهام سرقت مسلحانه، شرارت و درگیری با ماموران تحت تعقیب است.

با انجام تحقیقات تخصصی، متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. او بعد از انتقال به اداره آگاهی به ربودن زن جوان و آزار و اذیت او اعتراف کرد و بعد از محاکمه در دادگاه به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و به اتهام شرارت، قدرت‌نمایی، سرقت مسلحانه و درگیری با ماموران به تحمل 148ضربه شلاق و 29 سال زندان محکوم شد.

کیومرث حمزه صورتی، دادستان نوشهر با بیان این خبر گفت: بعد از صدور این حکم و تایید آن از سوی دیوان‌عالی کشور، مرد اعدامی ساعت 6:20 صبح شنبه در مقابل دروازه بندرنوشهر و در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

کد خبر 150976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز