چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: قاتل روح‌الله داداشی، قوی‌ترین مرد ایران، در خیابان 45متری گلشهر کرج و در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

اعدام

نیمه‌شب 25تیرماه، زمانی که روح‌الله داداشی و یکی از دوستانش سوار بر خودروی آزرا از 45متری گلشهر عبور می‌کردند، با سرنشینان یک پراید مشکی که پشت سر آنها در حرکت بود، دچار مشاجره شدند. راننده پراید مشکی، علیرضا 17ساله بود که بعد از عبور از کنار خودروی مقتول به او فحاشی کرد و همین مسئله باعث شروع درگیری شد. علیرضا در جریان این درگیری، ناجوانمردانه و با ضربه قمه، قوی‌ترین مرد ایران را از پای درآورد و با 2دوستش که همراه وی بودند، پا به فرار گذاشت اما 48ساعت بعد او و همدستانش دستگیر شدند. آنها پس از دستگیری اعتراف کردند که پیش از درگیری با روح‌الله داداشی به بهانه‌ای واهی راننده خودروی پرادوی دیگری را هم به شدت کتک زده بودند. رسیدگی به پرونده قاتل قوی‌ترین مرد ایران به‌سرعت در دادگاه کیفری استان البرز آغاز و متهم در پایان محاکمه، به قصاص محکوم شد؛ حکمی که سحرگاه دیروز در مقابل مردم زیادی که برای تماشای اجرای حکم به محل جنایت آمده بودند اجرا شد.

در حاشیه مراسم اعدام

به غیراز علی داداشی و یکی از خواهرانش، بقیه اعضای خانواده مقتول در مراسم قصاص عامل جنایت حضور داشتند. در محل اجرای حکم، جمعیت زیادی جمع شده بودند که بسیاری از آنها از ساعت یک بامداد دیروز خودشان را به این محل رسانده بودند. دادگستری استان البرز روز قبل از اجرای حکم با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که از هرگونه فیلمبرداری و عکاسی جلوگیری خواهد کرد و رسانه‌ها نباید عکاس و فیلمبردار به مراسم اعزام کنند اما بیش از 20تصویربردار در محل مراسم حاضر بودند و جایگاهی ویژه نیز برای تصویربرداری بهتر آنها تدارک دیده شده بود.

ساعت 4:55 علیرضا (محکوم به مرگ) که لباس سرمه‌ای به تن داشت، به وسیله خودروی ون پلیس به محل اجرای حکم انتقال یافت و درحالی‌که با صدای بلند گریه می‌کرد و زیر لب چیزهایی می‌گفت، روی چهارپایه قرار گرفت و طناب دار به گردنش انداخته شد. ساعت 5:19 بعد از قرائت آیات قرآن و خواندن حکم دادگاه، درحالی‌که هنوز هوا تاریک بود، برادر بزرگ خانواده داداشی به‌عنوان مجری حکم به علیرضا نزدیک شد و بعد از کشیدن چهارپایه از زیر پایش، حکم قصاص را اجرا کرد و پس از آن فقط صدای فریاد رضایت مردم از اجرای حکم بود که به گوش می‌رسید. ساعت 5:55، جنازه قاتل از بالای دار پایین آورده شد و بعد از تایید مرگ او از سوی کارشناس پزشکی قانونی، جسد در داخل آمبولانس قرار گرفت.

کد خبر 146329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز