همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین به صورت رسمی نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال 2012 شد.

به گزارش ایسنا، حزب حاکم "روسیه متحد"، ولادیمیر پوتین را به عنوان نامزد رسمی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 معرفی کرد.

این حزب در پایگاه اینترنتی خود با اعلام این خبر خطاب به هوادارانش نوشت: "پوتین برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه مارس 2012 در نظر گرفته شده است. روی پشتیبانی شما از حزب‌ و رهبرمان حساب کرده و از پیروزی‌مان مطمئن هستیم."

پوتین و دیمیتری مدودف پیش از این در روز 24 سپتامبر از برنامه‌هایشان برای جابه‌جایی پست‌ها خبر داده بودند.

از ماه‌ ها پیش در داخل و خارج روسیه بر سر این پرسش که کدامیک از این دو سیاستمدار در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس به عنوان نامزد اصلی حزب حاکم در نظر گرفته خواهند شد، بحث و گفت‌وگو در گرفته بود. مدودف در مجمع درون حزبی در ماه سپتامبر پوتین را که از سال 2000 تا 2008 ریاست جمهوری روسیه را بر عهده داشت، به عنوان جانشین خود پیشنهاد داده بود.

پوتین بر پایه قانون اساسی روسیه نمی‌توانست بیش از دو دوره متوالی رئیس جمهوری روسیه باشد و جای خود را به نخست وزیرش سپرد.

مدودف، رئیس جمهوری کنونی روسیه در واکنش به تصمیم پوتین برای بازگشت به پست ریاست جمهوری گفت: این تصمیم به معنای بازگشت به گذشته نیست، بلکه راهکاری برای حل مسائلی است که آنها را مطرح کرده‌ایم. ما باید راهکار آسان‌تری را برای تحقق اهدافمان مشخص کنیم.

مدودف خاطرنشان کرد: حمایت‌های مردمی از من و پوتین بالاست، اما حمایت‌ها از پوتین بیشتر است. ما سیاستمدارانی عمل‌گرا هستیم نه خیال‌پرداز.

رئیس جمهوری روسیه درباره روابطش با پوتین عنوان داشت: ما رقبای هم نیستیم بلکه دوستانی نزدیک به هم هستیم.

کد خبر 148499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز