یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روس‌ها در انتخابات پارلمانی 13 آذر میزان محبوبیت پوتین را محک می‌زنند.

russia

این انتخابات برای پوتین و حزبش بسیار مهم است چون علاوه بر حضور در مجلس دوما ، می‌توانند نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را نیز تا حدی تخمین بزنند.

بنا به گزارش رویترز از روسیه برخی معتقدند حضور پوتین به قدرتمند بودن روسیه کمک می‌کند و برخی نیز او را خطرناک می‌دانند و خواستار دوری نخست‌وزیر فعلی از صحنه قدرت‌اند.

به‌نظر می‌رسد حزب حاکم روسیه متحد در پارلمان جدید به‌اندازه دور قبل قدرتمند نباشند.طبق بررسی‌ها و شواهد موجود پوتین و حزبش احتمالا  کرسی‌هایی کمتر از 315 کرسی فعلیشان را در دومای 450 نفره، به دست خواهند آورد.

این در حالی است که چند روز قبل ولادیمیر پوتین نگران از نتیجه این انتخابات از مردم خواسته بود کاری کنند تا صحنه سیاست به سیرک تبدیل نشود و هدفش از این سخنان درخواست برای دادن رای به حزب او و به‌دست آوردن رای حداکثری بود.

او ازقرار مخالف تکثر آرا و احزاب است و در صحبت‌هایش اشاره کرده بود که این موضوع یعنی نبودن اکثریت در اختیار یک حزب سبب ایجاد اختلاف و بگو مگو بین احزاب می‌شود و همین مسئله را با تبدیل شدن صحنه سیاست به سیرک مقایسه کرده بود.

او گفته بود انتخابات آینده کشور را تعیین می‌کند بنابر این باید به‌شکل جدی به این موضوع توجه شود.

در انتخابات پارلمانی دوما 7 حزب مختلف حضور دارند.

پوتین برای رسیدن به خواسته‌اش و برد در انتخابات ریاست‌جمهوری روسای شعب روسیه متحد را از بین متحدان نزدیکش انتخاب کرده و به برخی از 83 منطقه روسیه فرستاده‌است.

رای گیری یک‌شنبه 13 آذر از شرقی‌ترین شهر های روسیه آغاز شده و در غربی‌ترین نقطه آن به پایان خواهد رسید.روسیه چندین منطقه زمانی مختلف دارد و به همین دلیل زمان رای‌گیری در بخش‌های مختلف این کشور متفاوت است.

 

کد خبر 152995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز