همشهری آنلاین: دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران از 22 و 22 مهرماه جاری در موزه هنر امام علی (ع) و فرهنگسرای کوشش سمنان آغاز می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در این دوره دوسالانه 335 اثر از 196 هنرمند از 23 استان کشور در موزه هنر امام‌علی (ع) و فرهنگسرای کوشش به نمایش گذاشته می‌شود.

مراسم افتتاحیه دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران ساعت 14 روز پنجشنبه 21 مهرماه در فرهنگسرای کوشش سمنان و ساعت 16 روز جمعه 22 مهرماه در موزه هنر امام علی(ع) با حضور مسئولان هنری و هنرمندان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاههای آموزشی و نشست‌های تخصصی با حضور هنرمندان خارجی و ایرانی درطول برگزاری دو‌سالانه در موزه امام علی(ع) و فرهنگسرای کوشش سمنان از دیگر برنامه‌های این دوره دو‌سالانه سفال است.

در دهمین دو‌سالانه ملی سفال معاصر ایران 20 کارگاه و نشست تخصصی با حضور رولند سامر هنرمند سفالگر از کشور اطریش و اسماعیل یاردیمچی از ترکیه و هنرمندان وسفالگران کشورمان در تهران و سمنان برگزار می‌شود.

اولین نشست و کارگاه دو‌سالانه با حضور اسماعیل یاردیمچی با موضوع سفالگران ترکیه و تکنیک ساگار در سفال شنبه 23 مهرماه در فرهنگسرای کوشش سمنان برگزار می‌شود و دومین کارگاه با حضور رولند سامر هنرمند اتریش با موضوع روش پخت lost glaze روز یکشنبه 24 مهرماه ساعت 9 صبح تا 17 مهر موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود.

بهزاد اژدری، دبیر دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار در این دوره دو سالانه گفت: در این دوره رشد کمی 250 درصدی آثار راشاهد هستیم و به لحاظ کیفی نیز عمده آثار با ایده‌های نو، به کارگیری فنون و مواد جدید، تنوع آثار و توجه هنرمندان به هویت بومی ارائه شده است که این امر حاصل کارگاههای آموزشی و آموزش‌هایی است که در دو سال اخیر در حوزه سفال برگزار شده است.

اژدری با اشاره به نگاه تخصصی‌تر در این دوره دوسالانه سفال گفت: نگاه تخصصی‌تر در این دوره دوسالانه موجب شد بخش‌هایی مانند نقش بر روی سطوح، سرامیک دیزاین و اثار سفال درحوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز به بخش‌های دیگر اضافه شود.

دبیر دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران برگزاری اکسپوی سفال را از برنامه‌های این دوره دوسالانه خواند و گفت: در این دوره اکسپوی آثارسفال دو سالانه برگزار می‌شود و امیدواریم با حمایت مجموعه‌داران، نهادها و دستگاههای دولتی و مجموعه‌داران و بخش‌های خصوصی به رونق اقتصاد هنر سفال کمک شود.

اژدری حضور دو هنرمند خارجی از اتریش و ترکیه در دهمین دوسالانه سفال را از ویژگی‌های این دوسالانه خواند و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی توسط این هنرمندان و علاقمندان را با تکنیک‌های سفال در دیگر کشورها آشنا می‌کند و زمینه‌هایی را برای تعامل هنرمندان فراهم می‌سازد.

دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی، همکاری انجمن هنرمندان سفالگر ایران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و موزه هنر امام علی(ع) 22 مهر تا پایان آبان ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 148142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز