دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکسپوی آثار سفال برای اولین بار در دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، بهزاد اژدری دبیر دهمین دوسالانه سفال گفت: فروش آثار سفال در جهت حمایت از هنرمندان و رونق اقتصاد هنرمندان سفالگر اهمیت و ضرورت دارد.

اژدری در ادامه گفت: اکسپوی سفال برای اولین بار برگزار می‌شود و ممکن است نقاط ضعف و کاستی‌هایی داشته باشد اما به هر‌حال ضرورت دارد که حرکت‌ها و برنامه‌هایی برای فروش آثار سفال آغاز شود.

دبیر دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران گفت: آثار سفال هم برای نگهداری و نصب در مراکز و فضاهای مختلف کاربرد دارد و هم می‌تواند از سوی مجموعه‌داران خریداری شود.

اژدری افزود: تعامل‌ها و ارتباط‌هایی با مراکز و نهادها و سفارتخانه‌های مختلف صورت گرفته است تا از آثار اکسپوی سفال گفت:

قیمت‌گذاری آثار در اولین اکسپوی به خود هنرمندان واگذار شده است و هر هنرمند قیمت پیشنهادی اثر خود را ارائه کرده است و آثار با همین قیمت‌ها در اکسپو ارائه می‌شود.

اژدری اظهار امیدواری کرد: مراکز و نهادهای خصوصی و دولتی از اکسپوی سفال خریداری می‌کنند و با توجه به تصویب قانون اختصاص یک دهم درصد از بودجه عمرانی ساختمانی دستگاه‌ها به خرید آثار امیدواریم از این بستر نیز آثاری خریداری شود.

اکسپوی آثار دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران از 20 تا 30 آبان ماه در موزه هنر امام علی(ع) و فرهنگسرای کومش سمنان برگزار می‌شود.

دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران با 375 اثر از 205 هنرمند از 22 مهرماه در موزه هنر امام علی(ع) و فرهنگسرای کومش سمنان آغاز شده است.

کد خبر 149958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز