همشهری آنلاین: اکسپوی دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان از 21 آبان در موزه هنر امام علی(ع) آغاز شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، حمید شاه آبادی ضمن بازدید از نمایشگاه آثار دو سالانه سفال گفت: آثار این دوره دوسالانه به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و آثار هنرمندان شهرستانی در این دوسالانه قابل توجه است ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شاخصی در هنر سفال وجود دارد اما رشته‌های دانشگاهی در این حوزه نیازمند تقویت است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت اقتصاد هنر و فروش آثار هنری گفت: برگزاری اکسپوی دوسالانه سفال و دیگر دوسالانه‌ها نتایج و دستاوردهایی خواهد داشت؛ اما رویکرد اصلی مرکز هنرهای تجسمی به سمت و سوی برگزاری اکسپو برای استفاده از قانون اختصاص یک‌دهم درصد از بودجه عمرانی ساختمانی دستگاههای وابسته به قوای سه‌گانه به خرید ‌آثار است تا از ظرفیت‌های این قانون به نحو مناسبی استفاده شود.

شاه آبادی با اشاره به تدوین آیین نامه گفت: آیین نامه اجرایی این قانون در کمیسیون فرهنگی دولت نیز تصویب شد و ما منتظر تصویب نهایی آن در هیئت دولت و ابلاغ ‌آیین نامه هستیم.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته سهم هنر‌های تجسمی و میراث فرهنگی از قانون یک‌دهم درصد برای خرید آثار در آیین نامه شخص شد و امیدواریم با ابلاغ آ یین نامه نهایی و با اکسپویی که در مرکز هنرهای تجسمی طراحی می‌شود بتوان از ظرفیت این قانون بهره گرفت.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این یک قانون لازم الاجراست و تمامی دستگاههای قوای سه گانه موظف هستند تا پایان سال یک دهم درصد از بودجه عمرانی ساختمانی خود را برای خرید آثار هزینه کنند.

شاه آبادی افزود: در آیین نامه قانون خرید آثار سه بخش و بستر برای خرید آثار از سوی دستگاهها تعیین شده است که اکسپوهایی توسط مرکز هنرهای تجسمی یا با حمایت مرکز و یا بخش خصوصی برگزار می‌شود، شورای خرید آثار و نگارخانه‌ها به عنوان مهمترین مراکز ارائه آثار بستر‌های مشخص شده برای خرید آثار هستند تا دستگاهها از آنها خریداری کنند.

 

 

کد خبر 151036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز