همشهری آنلاین: پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر نشست تخصصی"شاخصه‌های هنر اسلامی در ایران"را با حضور صاحبنظران حوزه‌های هنر ایرانی- اسلامی، همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی"شاخصه‌های هنر اسلامی در ایران"با هدف تشریح و تحلیل ابعاد و ویژگی‌های حکمی، هنری و تاریخی هنرهای اسلامی در ایران، برگزار می‌شود.

در این نشست استادان و صاحبنظرانی از حوزه‌های حکمت هنر، معماری، هنرهای نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی حضور خواهند داشت.

در این نشست که با سخنرانی محمد علی معلم دامغانی آغاز می‌شود؛ ابتدا سهیلا نجم رییس پژوهشکده هنر به اهداف برگزاری این نشست می‌پردازد.

پس از آن پانل اول این نشست با ریاست حمید کشمیر‌شکن آغاز می‌شود.

در این پانل، مختار علیزاده درباره "تفاوت حکمت هنر با فلسفة هنر در اسلام" ، سهیلا نجم درباره"ادامه مناقب‌خوانی و فضایل‌خوانی در آیین نمایشی نمادین سخنوری"و محمد میرشکرایی درباره "عناصر ایرانی(شیعی) درنمایش تعزیه از دیلمیان تا زمان حاضر"سخنرانی می‌کنند.

در پانل دوم نیز سهیلا نجم ریاست جلسه را عهده‌دار خواهد بود و محمد خزایی، جهانگیر نصری‌اشرفی و حامد مظاهریان مقالات خود را در حوزه‌ هنرهای تجسمی، موسیقی و معماری ایرانی-اسلامی ارائه خواهند داد که به ترتیب شامل "تأویل نمادین نقوش در آثار مذهبی هنر صفوی"،"کارگان‌ها و لحن‌های آوازی ملی و قومی ایران در مناسبت‌های شیعی" و "بازتاب باورهای شیعی در معماری ایرانی دوره صفویه"می‌شود.

نشست تخصصی"شاخصه‌های هنر اسلامی در ایران"، یکشنبه 17 مهرماه از ساعت 15 تا 20 در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این نشست به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، تقاطع خیابان طالقانی، شمار 1552، تالار ایران مراجعه کنند.

کد خبر 147617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز