دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جایزه جهانی بیداری با هدف هم‌آوایی هنرمندان آزاده جهان در معرفی هنر آزادیخواهانه در دنیای امروز برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علی عسگری معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آستانه برگزاری این جایزه جهانی با بیان این مطلب و دعوت از هنرمندان داخلی و خارجی برای حضور در این رویداد هنری بین‌المللی گفت:در طول تاریخ معاصر جهان هنرمندان نقش مهمی در بیان افکار عمومی و شکل‌دهی به تحولات مهمی همچون انقلاب‌ها داشته اند و از این‌رو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دنبال گرد‌هم آوردن آثار این هنرمندان برای نمایشی جهانی در زمینه هنر است.

به گفته وی هرچند ایده برگزاری چنین نمایشگاهی از سال گذشته شکل گرفته است اما انقلاب‌های اخیر منطقه و بهار بیداری عمومی ملت‌های رنج دیده که حتی به قلب آمریکا نیز رسوخ کرده است، همزمانی معنا‌داری را برای برگزاری این جایزه جهانی به وجود آورده است.

رئیس جایزه جهانی بیداری در ادامه با اشاره به استاندارد سازی صورت گرفته در زمینه معرفی داوران و جوایز این رویداد افزود: جلسات متعدد کارشناسی در زمینه برگزاری این رویداد شورای سیاستگذاری را به این سمت سوق داد تا رویدادی در سطح استاندارد‌های جهانی برگزاری یک جایزه جهانی سوق دهد و بر همین اساس جایزه بزرگ این رویداد معادل 10 هزار یورو تعیین شده است تا همطراز با دیگر مسابقات بین‌المللی باشد.

عسگری در ادامه با اشاره به رشته‌های هنری عکس، پوستر و کاریکاتور که به عنوان رشته‌های اصلی این جایزه در نظر گرفته شده است، افزود: انتخاب این رشته‌ها با توجه به جنبه کاربردی این هنر‌ها در نظر گرفته شده است تا هنرمندان این حوزه‌ها بتوانند تمامی تلاش خود را برای بیان هنرمندانه خویش ابراز کنند.

وی در ادامه از نمایش جهانی این رویداد خبر داد و افزود: آثار این جایزه جهانی با رایزنی‌های صورت گرفته در قلب اروپا و آمریکا و حتی آسیای جنوب شرقی در قالب آثار منتخب نمایشگاهی به نمایش در خواهد آمد.

به گفته وی حضور هنرمندان سرشناس کشورهای مختلف دنیا در ایران برای اعطای این جایزه در دستور‌العمل اجرای مسئولان برگزاری این رویداد قرار گرفته است و از هم اکنون چندین هنرمند سرشناس برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

کد خبر 149307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز