همشهری آنلاین: هنر مقاومت موضوع و ایده‌ای جهانی است که برای ملت‌ها و کشورهای مختلف معنایی متفاوت دارد؛ بنابراین باید درقالب و فرمی هنرمندانه ارائه شود زیرا زبان هنر، زبانی بین‌المللی و همه‌گیر است.

به گزارش همشهری آنلاین، قاسم زاده مدیر هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره حمایت از این هنر، گفت: امروز در ایران، حامی چنین جریان‌هایی نهادهای دولتی هستند و بدون حضور نهادهایی چون ارشاد، بنیاد شهید، شهرداری، بنیاد فرهنگی روایت، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و بنیاد حفظ آثار، این هنر پایدار نخواهد بود.

اما باید بدانیم هنر مقاومت، چیزی جدا از هنر و در واقع هنری تازه تاسیس نیست. بلکه موضوع و ایده‌ای است که باید با مدیوم هنر بیان شود و از آنجا که هنر مقاومت همواره با مقاطع مهم تاریخی هر ملتی ارتباط مستقیم دارد، می‌توان با پررنگ کردن این مقاطع تاریخی، هنرمندان معاصر و جوان را دعوت به خلق آثاری با موضوع مقاومت کنیم.

این هنرمند در پایان در خصوص ایجاد دبیرخانه‌ دائمی برای جشنواره‌ جهانی هنر مقاومت افزود: با توجه به استقبال مناسبی که از سایر کشورها و هنرمندان برای حضور در دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت صورت پذیرفته، برپایی دبیرخانه‌های دائمی در سایر کشورهای بازدهی مناسب نخواهد داشت.

زیرا انتشار فراخوان در سطح بین‌المللی کار خودش را انجام داده و باعث جذب هنرمندان خارجی شده است.

به نظرم بهتر است بودجه‌های تاسیس دبیرخانه‌ در سایر کشورها، به هنرمندان شاخص و جوان کشورمان اختصاص پیدا کند تا آن‌ها بتوانند حضور گسترده‌تری را در چنین جشنواره‌ای داشته باشند.

 

کد خبر 149718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز