همشهری آنلاین: از سوی دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، کارگاه آموزشی هنر مقاومت در شهر"ملیتا" در لبنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیر بخش بین‌الملل دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: برپایی کارگاه و نمایشگاه های جشنواره در سطح بین الملل، تنها منوط به برگزاری این دوره از جشنواره نیست بلکه این روند در طول سال و در کشورهای مختلف نیز ادامه خواهد یافت.

احسان خزعلی، گفت: با توجه به برپایی نخستین نمایشگاه آثار تجسمی جشنواره هنر مقاومت در شهر غزه و کسب تجربیات مثبت و ارزشمند حاصل از آن، بخش بین الملل دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت قصد دارد در برخی از کشورها نیز اقدام به برپایی کارگاه آموزشی و نمایشگاه کند و به همین منظور، یک دوره کارگاه آموزشی از 25 الی27 شهریور ماه در شهر"ملیتا" از لبنان برگزار می شود.

در این کارگاه، طاهر شیخ الحکمایی دبیر بخش طرح‌های حجمی و مصطفی گودرزی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره نیز حضور دارند.

خزعلی در ارتباط با سایر کشورهای در نظر گرفته شده برای برپایی کارگاه آموزشی و نمایشگاه گفت: بنابر شرایط سیاسی کشورهای مختلف، گاهی ممکن است که آمارهای ما دچار تغییرات کوچکی شود اما با این وجود ما در نظر داریم در کشورهای چون کره شمالی، سوریه، ترکیه،بوسنی و هرزه گوین، انگلستان و... اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه کنیم.

خزعلی، در ارتباط با نحوه برپایی این کارگاه ها افزود: طبق جلسات هفتگی دبیران جشنواره، مصمم هستیم تا در کشورهای میزبان با دعوت از کلیه هنرمندان برای حضور در کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه هنرهای تجسمی به صورت مشترک به خلق آثار هنری با موضوعات مورد نظر در فراخوان بپردازیم.

وی افزود: این آثار از سوی هیات انتخاب، به دبیرخانه جشنواره در ایران برای شرکت در دوره دوم و سوم جشنواره جهانی هنر مقاومت ارسال می شود.

دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت از سوی بنیاد فرهنگی روایت، با دبیری حبیب‌الله صادقی آذرماه سال جاری همزمان در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 142326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز