همشهری آنلاین: پنجاه و چهارمین دوره دوسالانه بین‌المللی هنرهای تجسمی ونیز با عنوان" نور و روشنایی" با حضور 4 هنرمند ایرانی در شهر ونیز ایتالیا برگزار شده است که به طور میانگین روزانه بیش از 300 نفر از غرفه ایران بازدید می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین،هنرمندان ایرانی حاضر در پنجاه و چهارمین دوره دوسالانه بین‌المللی ونیز با نگاهی جهانی، اما با ابزارهای بومی به خلق آثاری دست زده اند که تعجب بسیاری از هنردوستان جهانی را به خود جلب کرده است.

در این دوره 4 هنرمند پیشکسوت با 3 اثر حضور داشتند که غرفه ایران و آثار به نمایش درآمده مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است و به طور میانگین روزانه بیش از 300 نفر از غرفه ایران بازدید می‌کنند.

محمدمهدی و منیر قان‌بیگی با اثر مکعب‌های سفالی برگرفته از نماد کعبه، یک چیدمان مشترک را ارائه کرده اند.

همچنین مرتضی دره باغی هنرمند دیگر کشورمان اثری با عنوان "روشنایی و صلح" که برگرفته از 240 هزار شهید ایرانی جنگ تحمیلی خلق شده است، که این تصاویر بر روی آینه چاپ و بسته و به موقعیت سنی در ارتفاعی مشخص نصب شده است و این اثر مفهومی را به نمایش گذاشته است.

محسن راستانی هنرمند عکاس پیشکسوت نیز با تعداد اثر فتوآرت که نمایش دهنده زندگی اقوام مختلف ایرانی است که در این رویداد مهم جهانی حضور یافته است.

پنجاه و چهارمین دوره دوسالانه بین‌المللی ونیز با حضور 89 کشور جهان در رشته‌های نقاشی، عکاسی، حجم، هنر مفهومی، ویدئو آرت، فتو آرت، چیدمان و ... ، از روز 14 خرداد 1390 در شهر ونیز ایتالیا افتتاح شده و این دوسالانه به مدت شش ماه ادامه دارد.

همچنین بروشور آثار و بیوگرافی هنرمندان ایرانی همراه با تصاویر آثار به نمایش درآمده به صورت رایگان به بازدید کنندگان اهداء می‌شود.

 

کد خبر 148030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز