همشهری آنلاین: بشار اسد رییس جمهوری سوریه در دیدار با هیات اعزامی شش کشور آمریکای لاتین تاکید کرد: سوریه در مقطع کنونی بهای مواضع و مقابله با برنامه‌های خارجی علیه منطقه را می‌پردازد.

سوریه بهای مواضع منطقه ای خود را می پردازد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، اسد در این دیدار خاطر نشان کرد: مردم سوریه از اصلاحات استقبال کرده و هنگامی که اوضاع داخلی بهبود یافت، فشارهای خارجی افزایش یافت چرا که طرف‌های خارجی خواهان اجرای اصلاحات در سوریه نیستند.

رییس جمهوری سوریه تاکید کرد: برنامه‌های اصلاحات در سوریه بر اساس اصلاحات سیاسی و پایان بخشیدن به اقدامات مسلحانه در حال اجرا است.

نیکلاس مادورو وزیر خارجه ونزوئلا ، برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا، ایبان کانیلاس وزیر ارتباطات بولیوی، طارق العیسمی وزیر کشور ونزوئلا و تیمیر بوراس معاون وزیر خارجه ونزوئلا ، پاپلو ویا گومز معاون وزیر خارجه اکوادور و ماریا روبیالیس معاون وزیر خارجه نیکاراگوئه اعضای هیات کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کاراییب (آلبا) در جریان سفر به سوریه را تشکیل می دهند.

در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف تحولات اخیر در سوریه تبادل نظر کرده و اسد نیز از موضع کشورهای آلبا در قبال این تحولات قدردانی کرد.

اعضای هیات آلبا نیز با اعلام همبستگی و حمایت از ملت سوریه، هجوم سیاسی و اطلاع رسانی علیه این کشور را محکوم کردند.

آلبا مجموعه ای از کشورهایی است که بر اساس طرحی از انسجام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای واقع در کارائیب و آمریکای جنوبی پایه گذاری شده و دارای اشتراکاتی در زمینه فضاهای جغرافیایی، پیوندهای تاریخی و فرهنگی، نیازها و پتانسیل های مشترک می باشد.

در حال حاضر کشورهای عضو آلبا شامل پنج کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه، بولیوی، کوبا و دومینیکن هستند.

وزیر خارجه ونزوئلا در جریان کنفرانس مطبوعاتی با ولید المعلم وزیر خارجه و مهاجرین سوریه از تسلیم نامه کشورهای آلبا به اسد خبر داد.

کد خبر 147957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز