یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت بر بررسی میزان آلودگی و آزمایش تیروئید وارد فوکوشیما شدند.

thyroid test in fukushima

بدترین حادثه اتمی دنیا بعد از چرنوبیل بعد از وقوع زلزله و بروز سونامی در ژاپن در ماه مارس گذشته سبب شد تا منطقه فوکوشیما به دنبال آسیب‌دیدگی نیروگاه هسته‌ای اش الوده شود و حال پزشکان محلی بررسی و پژوهش درازمدت را بر روی کودکان آغاز کرده‌اند .

moreهشدار بحران هسته‌ای ژاپن در حد چرنوبیل

 

moreبحران در نیروگاه اتمی ژاپن

آنها بروز ناهنجاری در تیروئید را در این کودکان بررسی می‌کنند.مشکلی که عموما بعد از قرار گرفتن در معرض تشعشع رادیواکتیو رخ می‌دهد.

مقام‌های رسمی این کشور امیدوارند بتوانند 360 هزار نفر را که هنگام بروز این حادثه زیر 18 سال بوده‌اند، آزمایش کنند و سپس پیگیری وضعیت‌شان را در طول عمر این افراد ادامه بدهند.

12نفر از اعضای آژانس بین‌المللی اتمی برای نظارت بر عملیات پاکسازی به مزارع، مدارس و ساختمان های ادراه‌های دولتی در فوکوشیما واقع در شمال‌شرقی ژاپن سفر کردند.این دومین ماموریت مهم آژانس بعد از بروز بحران اتمی ، به ژاپن است.

حدود 20هزار نفر بعد از وقوع زلزله و بروز سونامی در 11 مارس جان باختندو این فاجعه به شدت به مجتمع نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما آسیب زد.

 

کد خبر 147893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز