همشهری آنلاین: درپی وقوع انفجار در نیروگاه هسته ای شماره یک 'فوکوشیما' ژاپن، آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار کسب اطلاعات فوری ازجانب مسئولان این کشور درمورد این نیروگاه شد.

blast at Japan nuclear power plant

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از وین ، یک مقام آژانس انرژی اتمی بدون ارایه ی جزییات بیشتری به این خبرگزاری گفت: ما از گزارش رسانه ها درمورد این انفجار مطلع هستیم و بی درنگ و مصرانه منتظر کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه هستیم.

خبرگزاری جی جی ژاپن اعلام کرد انفجاری در راکتور40 ساله 'دائیچی یک' این نیروگاه صورت گرفته است. تصاویرتلویزیونی، این نیروگاه واقع در 240 کیلومتری شمال توکیو را در حالی که بخار از آن به هوا برمی خواست، نشان داد.

روز شنبه منابع خبری به نقل از رسانه های ژاپنی اعلام کردند در نیروگاه هسته ای فوکوشیما در شمال توکیو، انفجاری بزرگ رخ داده و چهار تن از کارکنان آن مجروح شده اند.

 به گزارش بی بی سی تصاویر تلویزیونی، وقوع یک انفجار قوی در نیروگاه هسته ای فوکوشیما و ابری بزرگ از دود خاکستری را بر فراز آن نشان می دهند.

شبکه خبری 'ان اچ ک' ژاپن گزارش داده که بخشی از دیواره بیرونی نیروگاه فوکوشیما فرو ریخته. هنوز مشخص نیست که آیا راکتور هسته ای در داخل این ساختمان است یا نه.

پیشتر، مقام های ژاپنی خبر داده بودند که از این نیروگاه مواد رادیواکتیو نشت کرده است.

مقام های هسته ای ژاپن گفته اند سوخت نیروگاه ممکن است در حال ذوب شدن باشد.

آژانس ایمنی هسته ای ژاپن نیز اعلام کرده  در اطراف نیروگاه فوکوشیما عنصر رادیواکتیو سزیم یافت شده است که نشانگر آن است که سوخت هسته ای نیروگاه ممکن است آغاز به ذوب شدن کرده باشد.

این نیروگاه در اثر زلزله 8.9 ریشتری روز جمعه به شدت آسیب دید.

همچنین آژانس ایمنی هسته ای ژاپن تاکید کرده که افرادی که خارج از شعاع ده کیلومتری منطقه تخلیه اطراف نیروگاه هستند، در معرض تهدید قرار ندارند.

پیشتر و در پی از کار افتادن سیستم خنک کننده نیروگاه هسته ای فوکوشیما، مقام های ژاپنی ده ها هزار نفر از ساکنان مناطق اطراف این نیروگاه را از محل های سکونتشان منتقل کردند.

گزارش های قبلی از افزایش فشار راکتورهای آسیب دبده این نیروگاه حکایت داشت و گفته شده بود که تلاش برای کاهش فشار این نیروگاه ها، ممکن است به نشت مواد هسته ای منجر شود.

پس از آنکه زلزله به سیستم های خنک کننده آسیب رساند، مقام های ژاپنی در پنج واحد راکتور این نیروگاه حالت فوق العاده اعلام کردند.

کد خبر 130273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز