شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تنها می‌توانم یک قول بدهم و حتی سرم را برای آن بدهم که بازیکنانم با اشتیاق برد در دیدار مقابل بحرین وارد زمین می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار دوستانه مقابل فلسطین که به منظور مرور کارهای تاکتیکی و حضور پرقدرت مقابل بحرین از هفته سوم مرحله اول گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا برگزار شد از شب گذشته تمرینات جدی خود را نیز برای این دیدار در کمپ تیم‌های ملی آغاز کرد.

پس از تمرین جدی و محکم شب گذشته تیم ملی که البته شور و نشاط در آن حرف اول را می‌زد، 3 خبرنگار حاضر در کمپ پس از درخواست از کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی که روزهای پرمشغله‌ای را سپری می‌کند در لابی هتل المپیک گفت و گویی متفاوت را انجام دادند؛ گفت و گویی که بیشتر به یک گپ و گفت دوستانه شباهت داشت تا یک مصاحبه رسمی.

صحبت‌های سرمربی تیم ملی را در زیر می‌خوانید:

  • بحرین تیم خطرناکی است ولی به نتیجه بازی امیدوارم

بحرین از تیم‌های خطرناک گروه است و از بازیکنان خوبی بهره‌ می‌برد که می‌توانند هر لحظه روی دروازه حریف خطرساز شوند. در آستانه این دیدار صددرصد از ملی‌پوشان راضی هستم و به نظرم آنها به خوبی در تمرینات جواب دادند. ملی پوشان به خوبی خواسته‌هایم را در تمرین انجام دادند و توانایی‌هایشان را به خوبی به معرض نمایش گذاشتند. با این اوصاف به نتیجه بازی سه شنبه شب بسیار امیدوارم.

  • دیدار با فلسطین یک جلسه تمرینی خوب بود


برای دیدار تدارکاتی مقابل فلسطین همه چیز طبق برنامه ریزی پیش رفت. ما حتی صبح روز مسابقه، تمرین کردیم و دیداری که پشت سر گذاشتیم در واقع یک جلسه تمرینی سفت و سخت و البته تدارکاتی خوب برای ملی‌پوشان بود. در این دیدار همه چیز طبق خواسته و برنامه‌ریزی‌مان پیش رفت و از بازی مقابل فلسطین راضی هستم.

  • دست‌های پشت پرده در دعوت کاظمیان و مسلمان نقشی نداشت

در مورد جواد کاظمیان و محسن مسلمان که در دقایق پایانی به تیم ملی دعوت شدند هیچ دست یا درخواست پشت پرده‌ای در کار نبود، چرا که ما از همان ابتدا قصد داشتیم 23 یا 24 بازیکن را به تیم ملی دعوت کنیم.
در همان زمان با توجه به اینکه هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر رو به اتمام بود تا لحظه آخر نام 2 بازیکن را نگه داشتیم تا ابتدا از سلامت بازیکنان و فرم بدنی‌ها آنها خبردار شویم.
می‌خواستیم بازیکنان را صحیح و سلامت در اختیار داشته باشیم و به همین دلیل تا لحظه آخر برای دعوت از بازیکنان جدید صبر کردیم.

  • با مربیان لیگ برتری به یک موضوع مشترک رسیدیم

جلسه هم اندیشی با مربیان لیگ برتر بسیار خوب بود که ای کاش زودتر برگزار می‌شد. برگزاری چنین نشست‌هایی با توجه به اینکه نکات و مشکلات در آن به خوبی بیان شد، به پیشرفت فوتبال کمک می‌کند. ما و مربیان لیگ برتر در این جلسه به یک موضوع مشترک رسیدیم و این موضوع، بازیکنانی است که در اختیار داریم. جلسه خوبی برگزار شد و باید سعی کنیم در آینده چنین نشست‌هایی را تداوم ببخشیم.

  • برای پیشرفت فقط نباید به تقویم فیفا اکتفا کرد

چیزی که همیشه به دنبالش هستم، سلامت بازیکنان است تا وقتی به تیم ملی دعوت می‌شوند در صحت و سلامت کامل باشند اما با این اوصاف در تیم ملی هم نمی‌توان خیلی به بازیکنان فشار آورد چرا که مربیان باشگاهی هم توقع دارند بازیکنانشان سالم به تمرینات بازگردند.
یک چیز برای ما مشخص است که اگر تیم ملی بخواهد پیشرفت کرده و گام‌های رو به جلو بردارد نمی‌توان فقط به تقویم فیفا اکتفا کرد.

  • هرگز نگفتم کاش می‌توانستم دایی را به تیم ملی دعوت کنم

در نشست مطبوعاتی بعداز بازی با فلسطین از حرف‌هایم برداشت اشتباهی شد. من هرگز نگفتم کاش می‌توانستم علی دایی را دعوت کنم. در کنفرانس گفتم تماشاگران می‌توانند همیشه علی دایی را تشویق کنند اما او دیگر نمی‌تواند بازی کند.

برای حل این مسأله بهترین کار این است که همانطور که من به بازیکنانم اطمینان دارم، تماشاگران هم به آنها اعتماد کنند. تمام بازیکنان جهان برای بازیگری یک عمر مفید دارند که این قانون از پله و اوزه بیو تا دایی و سایر بازیکنان را شامل می‌شود.

  • ایجاد فرصت‌های زیاد گلزنی یک نکته مثبت است

نکته‌ مهم این است که ما مقابل فلسطین 7 گل به ثمر رساندیم و این در حالی است که در بازی قبلی فقط 3 گل زده بودیم. درست است که فرصت‌های زیادی را از دست دادیم، اما همین تعداد و بیشتر فرصت روی دروازه حریف ایجاد کردیم که این یک نکته مثبت به شمار می‌رود.

  • با تاکتیک‌هایم رحمتی هم گل بزند خوب است!

برای تقویت خط حمله و حل مشکل گلزنی تیم ملی یکسری کارهای تاکتیکی در نظر گرفته‌ام که در این صورت حتی اگر سید مهدی رحمتی هم بتواند گلزنی کند، خوب است، البته درون دروازه حریف!

  • قولم را تضمین می‌کنم و سرم را برایش می‌دهم

در مورد پیش بینی دیدار مقابل بحرین فقط می‌توانم ابراز اطمینان کنم که از لحاظ روحی و روانی و اشتیاق و خواست بازیکنان در شرایط خوبی به سر می‌بریم و آماده‌ایم تا این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذاریم اما نمی‌توان نتیجه خاصی را تضمین و پیش‌بینی کرد.
در این مورد تنها می‌توانم یک قول بدهم و آن را تضمین کنم و حتی سرم را برای آن بدهم که بازیکنانم با اشتیاق بردن در دیدار مقابل بحرین وارد زمین خواهند شد. بازی سختی پیش‌رو داریم اما به نتیجه خوش‌بین هستم.

  • هرگز مشکل زدن ضربات آخر حل نمی‌شود

انشاءلله یک روز مشکل زدن ضربات نهایی برطرف خواهد شد اما اگر بخواهم پاسخ قطعی در مورد زمان رفع چنین مشکلی را بدهم پاسخم این است: "هرگز"
اگر روز یک مربی بتواند برای حل این مشکل یک راه حلی قطعی پیدا کند دیگر فوتبال معنایی ندارد.

  • تیمی که گل نمی‌زند خجالت‌آور است

تا وقتی خوب بازی کنیم و البته فرصت‌های خوب گلزنی ایجاد کنیم، از دست دادن فرصت‌ها خیلی مهم نیست.
برخی مواقع یک تیم 17 فرصت را روی دروازه حریفش به دست می‌آورد که امکان دارد تنها یکی از آنها گل شود، یک زمان هم از یک موقعیت، یک گل به دست آمده و موجب پیروزی تیمی می‌شود.

اگر بازی‌های تیم ملی را ببینید متوجه خواهید شد که خوب دفاع و خوب هم حمله می‌کنیم و به همین دلیل است که صدرنشین گروه هستیم. ایران به اندازه بحرین امتیاز به دست آورده اما تفاضل گل بهتری دارد. تیم ملی قدم به قدم رشد کرده و بهبود پیدا می‌کند. در مجموع معتقدم که باید از فرصت‌هایی که به دست می‌آوریم بهترین استفاده را ببریم چون وقتی تیمی گل نمی‌زند خجالت آور است.

  • اگر هر روز یکی مانند دایی به دنیا می‌آمد، فوتبال راحت می‌شد

خبرنگار فارس از کی‌روش پرسید: "شاید دلیل تشویق علی دایی به این دلیل باشد که پس از خداحافظی این مهاجم هنوز بازیکنی نتوانسته جایش را در تیم ملی پر کند." کی‌روش به سؤال فارس این گونه پاسخ داد: بازیکنانی مانند دایی، اوزه‌بیو و رونالدو همیشه به وجود نمی‌آیند. اگر چنین بازیکنانی هر روز به دنیا می‌آمدند دیگر فوتبال راحت می‌شد و به همین دلیل است که این بازیکنان برجسته و خاص می‌شوند.

باید به این بازیکنانی که هستند هم فرصت داد تا خاص و برجسته شده و تبدیل به یک قهرمان شوند.
بازی‌های امروز را نمی‌توان با خاطرات گذشته پیروز شد، پس باید تمام اعتماد و حمایت خود را متوجه بازیکنان حال حاضر کنیم.

  • در فوتبال نمی‌توان دو بازی همزمان انجام داد

کی‌روش همچنین سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در صورت صعود تیم ملی به مراحل بعدی مقدماتی جام جهانی آیا برای حریفان قدرتمندتری مانند کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و ... تدابیری اندیشیده، اینگونه پاسخ داد که اگر امروز تیم‌هایی مانند برزیل، پرتغال، عربستان و ... یک تیم منتخب تشکیل دهند هم برای مهم نیست و توجهی به آن ندارم چون نمی‌خواهیم با این تیم‌ها بازی کنیم. در فوتبال باید تمام تمرکز شما به بازی بعدی باشد و هیچ زمان در فوتبال 2 بازی همزمان برگزار نمی‌شود. بردن یک بازی هم سخت است چه برسد به این که بخواهید دو بازی همزمان را ببرید. در حال حاضر باید به پیروزی مقابل بحرین تمرکز و پس از آن به پیروزی بعدی فکر کنیم.

  • اظهارات کی‌روش درباره والیبال و بسکتبال

اگر دفاع خوبی نداشته باشید هیچگاه نمی‌توانید حمله خوبی انجام دهید. در بسکتبال تیمی مانند شیکاگوبولز با بازیکنان مطرحی مانند مایکل جردن در حالی هجومی ‌ترین تیم تاریخ NBA می‌شود که این تیم بیشترین امتیازات دفاعی و بیشترین ریباندهای دفاعی و همچنین بیشترین دوئل‌های تک به تک را دارد. در حال حاضر در تاریخ اسم شیکاگوبولز به عنوان تهاجمی‌ترین تیم به ثبت رسیده اما هیچ دفاعی را مانند آنها نمی‌بینید. یک تیم فوق‌العاده فوتبال هم اگر به خوبی دفاع نکند هیچ زمان تیم خوبی نمی‌شود. پس بدون خوب دفاع کردن نمی‌توان به خوبی حمله کرد. شما مشاهده کردید که چگونه تیم ملی والیبال در عقب زمین اسپک‌های حریفان را به خوبی جمع و دفاع می‌کرد.

  • فردایی هم وجود دارد!

نوع تمریناتی که جمعه شب انجام دادیم بیشتر هجومی بود اما مطمئنا فردایی هم هست و در روزهای آینده نوع تمرینات تغییر خواهد کرد و همه پست‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم.

  • خنده،‌ پاسخ مشاوره به ولاسکو

در پایان این گفت و گو زمانی که یکی از خبرنگاران از کی‌روش سؤال کرد که آیا با این اطلاعاتی که از سایر رشته‌ها دارید به ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال هم مشاوره دادید؛ سرمربی تیم ملی با خنده‌ای بلند این گفت و گوی دوستانه را به پایان رساند.

کد خبر 147864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز