سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در مقابل بحرین به یک پیروزی ارزشمند دست یافت: ایران 6 - بحرین صفر

football

Hadi Aghili

more  تصاویری از پیروزی مقتدرانه ایران در برابر بحرین

در آخرین دیدار از روز سوم مرحله نخست گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا و در گروه e تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی میزبان بحرین بود که سفید‌پوشان ایران در پایان نیمه نخست با ارائه یک بازی برتر، با سه گل از حریف خود پیش افتادند.

پیتر گرین داور استرالیایی قضاوت این بازی حساس را برعهده داشت و در نیمه اول یک بازیکن بحرین را اخراج کرد.

در این دیدار که در حضور بیش از 75 هزار تماشاگر آغاز شد کارلوس کی روش؛ سید مهدی رحمتی،هادی عقیلی، سید جلال حسینی، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، خسرو حیدری، محمدرضا خلعتبری، جواد نکونام، محمد قاضی و میلاد میداودی را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد.

در همان دقیقه اول این دیدار خلیل رشید بازیکن شماره 16 تیم ملی فوتبال بحرین به دلیل تکل خشن روی پای آندرانیک تیموریان با کارت قرمز مستقیم داور استرالیایی از بازی اخراج شد تا تیم ملی ایران برای باز کردن دروازه حریف کار آسانتری داشته باشد.

در ادامه این دیدار سیدجلال حسینی در دقیقه 22 نخستین گل تیم ملی ایران را وارد دروازه حریف کرد و مجتبی جباری در دقیقه 34 گل دوم را به ثمر رساند و هادی عقیلی دومین مدافع گلزن ایران در این دیدار در دقیقه 42 برای سومین بار دروازه حریف 10 نفره را باز کرد تا نیمه اول با پیروزی 3 بر صفر ایران به پایان برسد.

نیمه دوم شوت سرکش تیموریان گل چهارم را رقم زد و سپس این انصاری فرد بود که گل پنجم را به ثمر رساند و این غلامرضایی بود که در دقیقه 83 گل ششم را زدآندرانیک تیموریان اعتقاد دارد که پیروزی 6 بر صفر برابر بحرین خاطره تلخ شکست در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 را از ذهن مردم پاک کرد.

حاشیه‌ها:

* به گزارش ایسنا، اخراج بازیکن بحرینی در ابتدای مسابقه به دلیل خطایی که بر روی آندرانیک تیموریان انجام داد مهمترین حاشیه نیمه نخست این بازی بود. اخراج راشد الحوتی باعث شد تیم ایران در شرایط بهتری مقابل بحرین قرار بگیرد و تنها در یک نیمه سه گل به این تیم بزند.

*از اعتراض‌های شدید پیتر تیلور سرمربی تیم فوتبال بحرین به بازیکنانش هم نباید چشم‌پوشی کرد. او به یک مربی جسور که معمولا در کنار زمین سعی می‌کند روحیه جنگندگی را به بازیکنانش تلقین کند، مشهور است. اعتراض‌های شدید او البته تا پیش از گل اول تیم ایران ادامه داشت و بعد از آن فروکش کرد.

*کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران هم از ابتدای مسابقه در کنار زمین سعی داشت روحیه تهاجمی را به بازیکنانش القا کند. او بعضا اعتراض‌هایی را نسبت به سید مهدی رحمتی داشت که وقتی توپ را می‌گیرد سریع بازی را آغاز کند.

*کی‌روش در هنگام ضربات کرنر تیم بحرین هنگامی که توپ نزدیک محوطه جریمه ایران بود به میداودی تاکید می‌کرد که از خط وسط زمین فاصله نگیرد و به طور مداوم مدافعان بحرین را درگیر خود کند. کی‌روش پیش از این گفته بود که همواره سعی دارد روحیه جنگندگی فوتبال انگلیسی را در کنار زمین به بازیکنانش تلقین کند.

*در این نیمه پربرخورد، میلاد میداودی تنها بازیکن ایرانی بود که رفتار بحرینی‌ها باعث عصبانیت شدیدش شد تا جایی که برخورد کوچکی را با یکی از این بازیکنان گوشه زمین بحرین داشت و از داور کارت زرد دریافت کرد.

*با وجود آن که تیم ایران در نیمه نخست سه گل به بحرین زد، اما کی‌روش عصبانی به نظر می‌رسید تا جایی که او چند دقیقه پیش از سوت پایان نیمه نخست نیمکت را ترک کرد و به سمت رختکن رفت. او البته هنگامی که به پشت دروازه بحرین رسید مکث کرد و نظاره‌گر عملکرد بازیکنان بود. در این لحظه بود که عکاسان و تصویربرداران مستقر در آن قسمت زمین، چرخش 180 درجه‌ای کرده و تا می‌توانستند از سرمربی تیم ملی عکس گرفتند.

*کی‌روش هرچند از سوی تماشاگران به شدت مورد تشویق قرار گرفت اما واکنشی نسبت به این تشویق‌ها نداشت!

*تماشاگران که از زدن سه گل به بحرین به وجد آمده بودند ملی‌پوشان را بی‌وقفه تشویق کردند. شعار "ایرانی باغیرت" از زبان‌شان نمی‌افتاد. آن‌ها پس از زدن سوت پایان نیمه هم از ملی‌پوشان تشکر کردند.

*در دقایق پایانی نیمه اول احمدرضا عابدزاده نیز به جمع مهمانان ویژه مسابقه اضافه شد که از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار گرفت.

*تعداد قابل توجهی از مسئولان و پرسنل حراست سازمان تربیت بدنی و افراد متفرقه در جایگاه خبرنگاران نشسته‌اند تا جایی که این شرایط باعث شده بعضا هر دو خبرنگار روی یک صندلی بنشینند و بعضی هم ایستاده بازی را تماشا کنند!

* وقتی تیم ملی گل ششم را به ثمر رساند، شعار " 6 تایی ها" ورزشگاه آزادی را پر کرد.

* خوشحالی گاسپار و کی روش کنار زمین در نوع خود جالب بود.

* علی کریمی به صورت ایستاده بازی را تماشا می‌کرد و برای بازیکنان تیم ملی دست می‌زد.

* سرمربی تیم ملی بحرین از وقایع اتفاق افتاده متعجب بود و مدام چشم‌هایش به تماشاگران بود.

* هواداران تیم ملی شعار" بچه ها متشکریم" را سر دادند.

حرف‌های آندو

تیموریان هافبک تیم ملی ایران  پس از این دیدار اظهار کرد: ما با این پیروزی خاطره شکست ایران برابر بحرین در سال 2001 را طوری پاک کردیم که دیگر هیچ چیزی به یاد مردم نباشد.

به گزارش ایسنا، وی با شوخی ادامه داد: ما با پاک‌کن، آن خاطرات را از ذهن همه هواداران فوتبال ایران پاک کردیم.

هافبک تیم ملی فوتبال ضمن ابراز خرسندی از کسب این پیروزی بزرگ یادآور شد: تیم ملی در طول هفته تمرین‌های زیادی را پشت سر گذاشته بود. به جز علی کریمی که در زمین تمرین مصدوم شد، همه بازیکنان کاملا آماده مسابقه بودند.

وی با اشاره به 10 نفره شدن تیم بحرین یادآور شد: خدا را شکر می‌کنم با تکل بچه‌گانه بازیکن حریف بحرین 10 نفره شد. خیلی خوشحالم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم. جدا از 6 گلی که به ثمر رساندیم فکر می‌کنم مهم‌ترین اتفاق کسب سه امتیاز بازی بود. فراموش نکنیم که تا جام جهانی راه خیلی زیادی مانده است.

تیموریان در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه کی‌روش در بین دو نیمه اعلام کرده که از عملکردتان راضی نیست، گفت: شما از کجا این موضوع را می‌دانید؟ کی‌روش خیلی دوستانه با ملی‌پوشان صحبت کرد و یک سری از مشکلات را مطرح کرد. فکر می‌کنم در نیمه دوم این مشکلات را برطرف کردیم.

حرف‌های علی پروین:

علی پروین در جریان بازی ایران و بحرین اظهار داشت: گفته بودم که می توانیم بحرین را مثل آب خوردن ببریم. ایران در این بازی تک ضرب و خوب بازی کرد و مردم فوتبال در سطح بالایی را دیدند.

وی افزود: همه از این بازی لذت بردند. بحرینی‌ها وقتی این تماشاگران را دیدند دست و پای خود را گم کردند. به این بازی می‌گویند فوتبال منطقی و با حوصله.

پروین تاکید کرد: این یک برد شیرین برای تیم ملی است و با چهار پاس سالم هافبک‌های بحرین را از گردونه بازی خارج کردند.

وی در خصوص حضور مردم و استقبال از این مسابقه گفت: واقعا دست این مردم درد نکند. امیدوارم همیشه این مردم حامی تیم ملی باشند. اگر از همه بازی ها این طور استقبال کنند می‌توانیم به جام جهانی برویم. مردم بعد از مدت‌ها دلشان خنک شد. خیلی وقت بود که کسی از تیم ملی این بازی خوب را ندیده بود.

کد خبر 148208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز